PC Help Forum
Niet ingelogd [inloggen - Registreer]
Ga naar beneden

╗ Handige Downloads

╗ Sponsors

╗ Zoeken
[ Geavanceerd Zoeken ]

╗ Praktische Zaken

╗ Nieuws en Info sites
Yabnews

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: W10 update (v1511 naar v16299) loopt vast
heatgore
Lid

Registreerde: 12-7-2008
lid Is Offline

Stemming: Geen stemming

[*] Gepost op 12-11-2017 op 20:50
W10 update (v1511 naar v16299) loopt vast

Hey,

Op mijn laptop staat nu Windows 10 versie 1511. Windows Update assistent wil updaten naar versie 16299, maar tijdens het uitvoeren van de update loopt de laptop telkens vast op 71%. Na via de Windows website een nieuw update bestand te hebben gedownload loopt de update op 33% vast.

De update loopt echt vast, zelfs na een hele dag draaien blijft hij op de 33/71% steken. Na geforceerd heropstarten moet de laptop de vorige versie van Windows herstellen, zodra dit is gedaan geeft de laptop weer opnieuw meldingen voor de update (met hetzelfde resultaat).

Hoe kan ik er voor zorgen dat de laptop wel de update kan uitvoeren?

De laptop is een Acer Aspire E1-572G (▒ 4 jaar oud)

Alvast bedankt!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Reinier
Super Administrator

Registreerde: 28-1-2012
Lid Is Online

Stemming: Lente..,nu graag nog iets warmer....

[*] Gepost op 13-11-2017 op 06:28

Ik kijk hier niet raar van op, v 1511 wordt nl. sinds een maand of 2 niet meer ondersteund, die versie is nl. reeds 2 jaar oud.

Neem een usbstick van minimaal 4 Gb ( liefst 8 Gb ) en sluit deze aan op je laptop, download daarna de Media Creation Tool en start deze.
Volg de aanwijzingen en kies voor usb flash station maken.
De installatie-bestanden van Win 10 worden nu gedownload en daarna wordt de usbstick gemaakt die je nodig hebt.

Dit proces kan enige tijd duren, afhankelijk van de drukte op de MS-downloadserver en de hardware van je laptop.
De usbstick gewoon laten zitten.

Als het proces is afgerond start je de laptop opnieuw op, druk direct na het aanzetten op de F2 / F12 -toets om het opstart-menu op te roepen.
Selecteer de usbstick daar als opstartstation en druk op OK.

Kies vervolgens in het setup-scherm voor "Windows installeren met behoud van bestanden" om te voorkomen dat je al je data kwijt raakt.
Nu zal Windows 10 v 1709 ( Fall Update ) worden ge´nstalleerd, dat is de allerlaatste, meest recente versie.

Dit is een langdurig proces wat, afhankelijk van de hardware, tot enige uren kan duren, de laptop wordt gedurende dit proces minimaal 3x opnieuw opgestart.

Met deze werkwijze zou jouw probleem opgelost moeten zijn.
Hou je updates in het vervolg in de gaten want je loopt gewoon 2 jaar achter....
heatgore
Lid

Registreerde: 12-7-2008
lid Is Offline

Stemming: Geen stemming

[*] Gepost op 13-11-2017 op 14:44

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik was er inderdaad ook al achter gekomen dat versie 1511 niet meer ondersteund wordt. Laptop is niet van mijzelf, ik zal doorgeven dat ze de updates vaker moeten bijhouden.

Komende week zal ik proberen de nieuwe versie van Windows te installeren zoals beschreven; ik zal laten weten wat het resultaat is!
Reinier
Super Administrator

Registreerde: 28-1-2012
Lid Is Online

Stemming: Lente..,nu graag nog iets warmer....

[*] Gepost op 13-11-2017 op 15:37

Succes daarmee...we horen het wel van je..
Deze post blijft gewoon open dus als je onverhoopt toch nog tegen problemen aanloopt kun je je vragen gewoon hier stellen en gaan we proberen je verder te helpen.:b:

Ga naar boven

Yabnews Wondernews