PC Help Forum
Niet ingelogd [inloggen - Registreer]
Ga naar beneden

» Handige Downloads

» Sponsors

» Zoeken
[ Geavanceerd Zoeken ]

» Praktische Zaken

» Nieuws en Info sites
Yabnews

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4 GB afterburner instellingen
vandeln86
Lid

Registreerde: 26-1-2017
lid Is Offline

[*] Gepost op 24-8-2017 op 07:51
Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4 GB afterburner instellingen

Allen,

Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen/neerleggen maar ik waag het er maar op.

Ik heb 4 Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4 GB voor een prikkie kunnen overnemen en wil deze gaan gebruiken voor een mining rig.
Ik hoef hier niet rijk van te worden maar vind het leuk er mee te experimenteren en als ik er in de toekomst wat aan over houd is het des te leuker.

Nu hebben deze kaarten al door de verkoper een bios flash gehad met als resultaat dat ze beter presteren. Om de energie prijzen niet de pan uit te laten schieten schijn je in afterburner wat instellingen te kunnen aanpassen dat je per kaart zo ongeveer 160watt gaat verbruiken, Echter weet hij de exacte instellingen niet meer:( is iemand hier misschien bekend mee?

Bedankt alvast:yay

Groet,
Danny
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Frank
Ervaren Helper

Registreerde: 12-10-2016
lid Is Offline

[*] Gepost op 24-8-2017 op 08:34

De RX570 staat er inderdaad om bekend dat ze stroomslurpers zijn.
Als je dit niet aanpast, zal het minen langer duren voor je je investering terug hebt.

Maar er zijn manieren om de kaart qua energie verbruik geschikter te maken voor mining.
En dat is het overclocken van de kaart terwijl deze op lagere spanning werkt.
Met een getweakte RX570 kun je ongeveer 27MH/s halen met 135 watt verbruik.

Ik denk dat je dit zoekt :

http://1stminingrig.com/are-the-rx570-and-rx580-profitable-mining-p...

Je hebt 4 kaarten x 135 watt = 540 watt, daar komt de CPU, geheugen, HDD/SSD nog bij waardoor je snel aan zeker 700 watt komt te zitten.
Als je deze 24 uur per dag laat draaien om te minen, gaat je dat heel wat energiekosten opleveren.
Aangezien elke BTC die gevonden wordt het moeilijker maakt om de volgende te vinden, zal het langer duren voordat je wat gaat verdienen.
Zoek een goeie mining pool, dat is met een mini-setupje als deze wel aan te bevelen. in een pool mine je met meerdere mensen en de gevonden BTC's worden dan over de pool verdeeld.
Om individueel te gaan minen, heb je heel wat meer rekenkracht nodig dan 4x RX570 !
Maar ALS je de oplossing vindt, zijn de 25 BTC's wel helemaal voor jou !

Het draait allemaal om de juiste settings, profitable mining pool etc.

Oh en nog een tip :
Als je een BTC wallet gebruikt op je pc, maak hier regelmatig een backup van !
Mocht er iets gebeuren, hd kapot, data corrupt etc. en je hebt geen backup, dan ben je je verdiensten KWIJT.
Je kunt ook een online wallet gebruiken, maar die kosten dan weer geld.

Veel om over na te denken dus, verdiep je er goed in. Schaf een Watt meter aan voor een paar tientjes zodat je weet hoeveel je mining rig verbruikt en daarmee exact kunt uitrekenen hoeveel energiekosten je hiermee kwijt bent.
Zet dit tegenover de verdiensten van het minen en je kunt snel genoeg zien of het profitable is of niet.
BTC minen wordt steeds moeilijker, dus als je huidige setup niet of nauwelijks geld op gaat leveren, dan zal dat over niet al te lange tijd alleen maar in de min gaan oplopen en kost het je alleen maar geld of je moet heel veel geld investeren in een hele dikke mining rig.

Maar het is wel leuk om te doen, heb het ook een tijdje gedaan maar had het geld niet om dergelijke hardware te kopen.

Succes er mee !

Bekijkt gebruikers profiel Bezoek  gebruiker zijn webpagina Bekijk deze gebruiker zijn posts
vandeln86
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 24-8-2017 op 08:45

Hallo Frank!,

Bedankt voor je snelle en heldere antwoord.

Ja, Zoals ik verteld heb hebben de kaarten al een bios flash gehad.
Nu zoek ik alleen de goede instellingen om het wattage wat terug te schroeven met als resultaat dat ze ongeveer 150/160 verbruiken.

Ik ben van plan om mij te gaan richten op de etherium/zcash en vanuit daar de ervaring verder uit te breiden.

Het zal dus makkelijk zijn als ik een overzicht/plaatje o.i.d. heb van de afterburner instellingen *voor mij nog onbekend terrein* zo dat ik niet te lang hoef te experimiteren.

Ik heb betreft de stroomkosten rekening gehouden met ongeveer €80,00 meer in de maand.

Heb je toevallig nog een goed beginnersstappenplan ergens online staan? m.b.t. het opstarten, benodigde accounts etc?

Mijn dank!

Groet,
Danny
Frank
Ervaren Helper

lid Is Offline

[*] Gepost op 24-8-2017 op 09:24

Een beginners handleiding is hier te vinden :
https://99bitcoins.com/guide-ethereum-mining-how-to-mine-ethereum/

En wat betreft de energie kosten :
Je zegt rekening te houden met ongeveer € 80,- per maand.
Ik zeg altijd : Assumption is the mother of all fuckups, meten is weten !

Zo heb ik mij jaren geleden ook laten misleiden door een kleine server waarvan gespecificeerd stond rond de 150 Watt te verbruiken. Die heeft mij toen meer dan € 800,- per jaar gekost !

Als ik uit ga van die 700 Watt die de rig gaat gebruiken, kom je op een goeie € 112,- per maand maar dat is slechts een indicatie. per jaar zit je dan al op € 1344,- die je rig aan energie verstookt.

Maar je zoekt een instelling om deze naar 160 Watt terug te schroeven, dan ga je met 4 stuks al naar de 640 watt en je complete setup zal richting de 800 Watt gaan wat per maand € 128,50 zal zijn en per jaar € 1542,-

Lees de beginnersguide goed door en doe gedegen onderzoek !
Je zult niet de eerste zijn die geld dénkt te verdienen, maar achteraf als de energierekening op de mat ploft bedrogen uit komt !

Bekijkt gebruikers profiel Bezoek  gebruiker zijn webpagina Bekijk deze gebruiker zijn posts
Frank
Ervaren Helper

lid Is Offline

[*] Gepost op 24-8-2017 op 09:30

Oh ja...ook niet onbelangrijk :

Gebruik voor je mining rig ook een GOEDE voeding, niet zo'n knakending met een laag rendement die meer energie omzet in warmte dan dat ie levert. Die zorgen ook voor hogere energiekosten !

vandeln86
Lid

lid Is Offline

[*] Gepost op 24-8-2017 op 10:29

Frank bedankt voor je antwoord!

Ik kan er *denk* ik wel verder mee! maar dat ligt dan meer aan mijn eigen kennis;) :lezen

Groet,
Danny

Ga naar boven

Yabnews Wondernews