Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Alleenstaande huisvrouw zoekt nieuwe computer

Gestart door maylo, zondag 02 juni 2019, 21:32:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maylo

Hallo

ik ben op zoek naar een nieuwe computer voor email gebruik, foto opslag, internetten, administratie en af en toe een spelletje te spelen. ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken en of het een geschikte computer voor mij is.
ik zat aan een budget te denken van rond de 400 euro

ik hoop dat jullie me kunnen helpen  :yay:

mvg

lucas

Mag het ook een lenovo laptop zijn een i5 voor € 175,- twee jaar garantie (refurbished)

Hans


maylo

Citaat van: Hans op maandag 03 juni 2019, 10:11:04
Als ik 400 te besteden had zou ik zoiets kopen met minimaal een i3 processor.
https://www.computergalaxy.nl/index.php?_route_=Desktops/intel-desktops/Desktop_i3_8100_Win_10
het lijkt me wel wat  :icon_biggrin1:
zal een 240 GB SSD voldoende ruimte zijn als windows daar nog eens bij komt en een aantal programma's/spellen?

mvg

John

Mits je geen zware programma's installeert is dat ruim voldoende :yess: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Hans

Citaat van: maylo op maandag 03 juni 2019, 18:57:37
Citaat van: Hans op maandag 03 juni 2019, 10:11:04
Als ik 400 te besteden had zou ik zoiets kopen met minimaal een i3 processor.
https://www.computergalaxy.nl/index.php?_route_=Desktops/intel-desktops/Desktop_i3_8100_Win_10
het lijkt me wel wat  :icon_biggrin1:
zal een 240 GB SSD voldoende ruimte zijn als windows daar nog eens bij komt en een aantal programma's/spellen?

mvg

Voor 50 euro extra heb je er een 1 TB harde schijf extra er in, maar 240 GB lijkt me ruim voldoende voor de dingen die jij er mee wilt gaan doen.

maylo

Citaat van: Hans op maandag 03 juni 2019, 20:08:15
Citaat van: maylo op maandag 03 juni 2019, 18:57:37
Citaat van: Hans op maandag 03 juni 2019, 10:11:04
Als ik 400 te besteden had zou ik zoiets kopen met minimaal een i3 processor.
https://www.computergalaxy.nl/index.php?_route_=Desktops/intel-desktops/Desktop_i3_8100_Win_10
het lijkt me wel wat  :icon_biggrin1:
zal een 240 GB SSD voldoende ruimte zijn als windows daar nog eens bij komt en een aantal programma's/spellen?

mvg

Voor 50 euro extra heb je er een 1 TB harde schijf extra er in, maar 240 GB lijkt me ruim voldoende voor de dingen die jij er mee wilt gaan doen.
Citaat van: John op maandag 03 juni 2019, 19:50:05
Mits je geen zware programma's installeert is dat ruim voldoende :yess: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:

oke dank jullie wel

maylo

een kennis van mij zegt dat ik een hogere Core moet hebben i5 ofzo
https://www.computergalaxy.nl/index.php?_route_=Desktops/intel-desktops/Desktop_i3_8100_Win_10
dit lijkt me wel wat alleen dan met i5 core misschien?

Gerrit

lees uw eerste bericht heeft u voor uw gebruik een i5 nodig?
en vraag uw "kennis "eens welke serie en type i5 doe ik ook altijd bij mensen die mij advies geven...... :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah:

Hans

Alles kan, maar alles heeft zijn prijs natuurlijk een Porsche is duurder als een Golf de vraag is dan wat heb je nodig en wat ga je er mee doen.
Wat jij aangaf in je eerste bericht heb je meer als voldoende aan een i3 maar dat is aan jou en je portemonnee.
https://www.computergalaxy.nl/index.php?_route_=Desktops/intel-desktops/DESKTOP-i5-8400-240GBSSD-8GB

Reinier

De € 100 prijsverschil loont in dit geval, ik zou persoonlijk voor dit verschil niet voor een i3 kiezen.
De i5 presteert aanzienlijk beter, met name bij spelletjes en foto- en videobewerking.
Je weet nooit wat je in de toekomst nog ontdekt en het zou sneu zijn als je processor het dan nèt niet aan kan...
Ik zou mijn budget dus iets verhogen in dit geval.

maylo

Citaat van: Hans op zaterdag 08 juni 2019, 11:05:50
Alles kan, maar alles heeft zijn prijs natuurlijk een Porsche is duurder als een Golf de vraag is dan wat heb je nodig en wat ga je er mee doen.
Wat jij aangaf in je eerste bericht heb je meer als voldoende aan een i3 maar dat is aan jou en je portemonnee.
https://www.computergalaxy.nl/index.php?_route_=Desktops/intel-desktops/DESKTOP-i5-8400-240GBSSD-8GB
bij deze zit alleen niet windows 10 er bij dan komt er nog extra 50 euro bij

Reinier

Windows 10 kun je gewoon zelf bij Microsoft downloaden en daarna installeren.
Een licentie voor Win 10 koop je o.a. hier voor € 6 - 20.

maylo

Citaat van: Reinier op zaterdag 08 juni 2019, 18:44:50
Windows 10 kun je gewoon zelf bij Microsoft downloaden en daarna installeren.
Een licentie voor Win 10 koop je o.a. hier voor € 6 - 20.
maar hoe zet ik windows er op bij een nieuwe PC die nog geen windows heeft?
ik heb geen idee hoe dat moet  :icon_confused:

Reinier

Dat kun je m.b.v. je huidige pc doen, het enige wat je daarbij nog nodig hebt is een lege usbstick van min. 4 Gb, maar liefst 8 Gb.
Daarna ga je naar deze pagina en klik op de blauwe knop "Hulpprogramma nu downloaden".

Na downloaden sluit je de usbstick aan op je pc en start het hulpprogramma.
Kies voor "Usb flashstation" maken en voor "installatie-medium voor een andere pc" in de volgende schermen ( dus geen ISO - bestand maken want daarvan kun je niet opstarten ).

Hierna worden de installatie-bestanden gedownload en op de usbstick geschreven.
Wees geduldig, dit kan even duren omdat de downloadservers van Microsoft niet altijd even vlot zijn.
Je krijgt een melding als het programma klaar is, daarna kun je het afsluiten en de usbstick , middels de optie "Veilig verwijderen", uit de pc halen.

Op de nieuwe pc hoef je, nadat je scherm, toetsenbord en muis hebt aangesloten, alleen de usbstick aan te sluiten.
Zet daarna de nieuwe pc aan en druk direct daarna een paar x op de F12 toets.
Je zou dan een opstart-menu moeten zien. De F12 toets wordt daar het meest voor gebruikt maar het kan ook F10 of F8 zijn, dat moet je even proberen.
Anders wellicht even de F2 of Delete-toets proberen.

In het opstart-menu kies je dan de usbstick en druk op "enter" en de Windows-installatie zal starten....
Zo eenvoudig is het  :yess: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk