Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Asus Laptop ziet SSD niet meer.

Gestart door RenX, maandag 29 juni 2020, 23:42:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RenX

Beste medeleden,

2 jaar geleden kocht ik voor mijn schoonouders een gebruikte Asus I5 laptop.
Hier heb ik toen gelijk een nieuwe Samsung 850 evo 250GB SSD in gekleid en windows 10 erop geprakt.
Dit heeft 2 jaar prima gewerkt, tot gister.
De laptop boot direct op in BIOS en daar kreeg ik al gelijk de verassing dat de SSD op sporadische wijze blijkbaar is verdwenen
Afijn, ik een normale hardeschijf in die laptop geknoeid met nog een windows 10 versie erop, wat resulteerde in weer een bootende laptop zonder problemen.

Dus ik dacht, ik prik de SSD in mijn swap station, om te kijken of de schijf uberhaupt wat doet en of ik mijn schoonmoeder haar administratie er nog van af kan knutselen.
Schijfje in het swap station gedaan, en direct opende mijn systeem de boel en kon alles zonder problemen er af halen.
Zonder problemen na het kopieeren alle partities er af kunnen halen en en de schijf kunnen formateren.
Ik die schijf weer in die laptop gedaan en al direct start hij automatisch weer op in BIOS, maar helaas nog steeds geen SSD.

Is die SSD nou echt al na 2 jaar overleden of zie ik hier even wat over het hoofd?
Het lijkt mij nog al wat kort, maar goed alles is mogelijk natuurlijk, maar dan vind ik het wel vreemd dat ik er in het swap station gewoon van alles mee kan doen.

Alvast bedankt mannen



John

Wordt die nog wel gezien in je schijfbeheer, heeft die daar een letter :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

lucas

Wel geformatteerd en geen Windows geïnstalleerd?

RenX

Ik heb de schijf in mijn swap bay geformateerd.
Na wat rond neuzen in Bios ben ik hem toch tegen gekomen.
Alleen onder boot setting in de Bios staat ie dus niet.

Vanavond toch even proberen wat de laptop doet als ik er een windows setup op probeer te booten.

Wellicht ziet ie hem niet meer als boot Station omdat Windows niet meer bootable is?
Wat ik vreemd vind, normaal gesproken moet je de boot volgorde van de stations aankunnen passen, of ze nou bootable zijn ofniet.

Gerrit

ik zou eens kijken naar de bios batterij........u verhaal van plots verdwijnen duid toch sterk op een demente bios.....batterij is op

SMF spam blocked by CleanTalk