Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Lage download snelheid

Gestart door korgie, zaterdag 24 augustus 2019, 14:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

korgie

Hallo,

Ik heb een tweedehands mini pc gekocht.
Een Zotac Zbox ID41-plus met windows 7 pro 64bit.
Er zit een gigabit lan adapter op  en heb de laatste nieuwe driver ervoor geinstalleerd.
En bij instellingen geeft hij ook aan dat ik een gb/s verbinding heb maar ik haal maar tussen de 40-50 mb download.
Wat eingelijk 500 mb moet zijn.
Waaraan kan dat liggen?
De kabel heb ik gecontroleerd op mijn laptop en daar haal ik wel 500mb downloadsnelheid.
Ik heb de software verwijdert en opnieuw geinstalleerd en dat helpt allemaal niet.

Gerrit

wat is uw geheugen en welke type schijf heeft u erin?
lijkt me stug dat een oude processor 1 gb haalt via het net ik heb de Atom 8250 en die haalt net 200mb.....trouwens waarom deze en geen raspberry?

Reinier

Specificaties van het ding hier.
Die 500 Mbit ga je met dit toestel never nooit halen, daarvoor is het systeem gewoon te traag met die Atom processor, 2 Gb geheugen en een SATA2 HDD...

korgie

Hallo Reinier en Gerrit,

Ik heb 4gb geheugen en heb er een ssd ingeprikt.
Ja ik heb deze mini pc puur voor het downloaden gekocht.
Heb wel een zeer snelle laptop maar die gebruik ik alleen puur voor mijn muziek te produceren.

Gerrit

#4
dan vraag ik me af of de voeding het wel trekt?
en nog een vraag waarom 64bits? dacht dat uw cpu dit niet aankan vanaf de 6000 serie kan dit pas zo uit mijn hoofd.
dat wat betreft downloaden gaat wel maar heel veel geduld moet je wel hebben een atom en vooral de oude zijn te traag en ongeschikt.
kan niet eens een dvd afspelen in hoge kwaliteit.......miskoop helaas.
kijk of je nog de cpu beter kan koelen dat kan iets schelen :icon_good:

korgie

Hallo Gerrit,

Ik heb er een 64 bit versie op gezet omdat deze wordt ondersteund dat staat in de handleiding.
Ja ik weet dat het niet de snelste is maar ik dacht voor het downloaden is ie wel goed.
Ik wist niet dat bij downloaden ook de processor een grote rol speelde.
Weer wat bijgeleerd.
Ik ga eens bekijken wat ik er nog van kan maken.

Reinier

Bij deze mini-pc zit de Atom processor gesoldeerd op het moederbord ( ik heb een gelijksoortig Zotac bordje liggen met ook een Atom cpu erop ).
Daar kun je dus niks mee, misschien een groter koellichaam erop zetten maar veel meer mogelijkheden heb je niet.
Die Atom is gewoon niet snel genoeg om de hoeveelheid data die via een Gb ethernet-poort en een 500 Mbit verbinding binnen komt.
Daarbij zal de chipset op het bordje ook de snelste niet zijn....
Zo'n ding is leuk als htpc tot 1080p resolutie maar dan houdt het ook wel op, je zou er dan eigenlijk iets van Libre-elec op moeten installeren....
Windows trekt eigenlijk al een te grote wissel op die Atom cpu, misschien haal je een hogere snelheid als je er bijv. Linux Mint op zet..?

korgie

Hallo Gerrit en Reinier,

Dank je wel voor de info en de tips.
Ja ik val me er gelukkig geen bult aan,heb hem voor 15 euro kunnen kopen en de ssd had ik nog liggen.

Gerrit

#8
gelukkig maar dat het geen vermogen heeft gekost.
als aanvulling kijk ook even naar damm small linux dat draai ik veel op stokoude laptops leuk om te kijken of het werkt.
je krijgt hem niet op 500mb maar 200 moet haalbaar zijn ,zie het als een uitdaging ga lekker baggeren doe het dagelijks en geeft veel voldoening.
oude meuk aan de praat houden :icon_good:
damn small linux

korgie

Hallo Gerrit,

Ik ga deze Linux versie eens proberen.
Dank je wel voor de tip.
Maar vind het toch raar dat ze een mini-pc bouwen met een gigabit lan adapter als de hardware deze snelheid niet aankan.

Gerrit

het is gewoon een standaard iets je maakt een moederbord en let op de prijs, en dan is de 1gb een standaard iets.
en het is natuurlijk een verkoop argument......

SMF spam blocked by CleanTalk