Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Van windows 7 naar windows 10?

Gestart door HELPAT5, zaterdag 14 september 2019, 06:28:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

HELPAT5

Citaat van: Gerrit op maandag 16 september 2019, 19:49:41
gewoon naar windows update .......na verloop van update's zit de nvidia driver erbij .....bij mij ook dus  :icon_beer:

Wanneer zou dat moeten zijn....gewoon op de gok? Als ik windows update doe geeft hij aan dat er geen updates meer zijn, gister al niet meer en vandaag ook niet

Gerrit

als u alle update's bezit gaat u naar apparatenbeheer en verwijder de standaard geïnstalleerde videodriver.
herstart de pc duurt even maar na een minuut of 3 moet hij aangeven dat hij de driver van uw videokaart gaat downloaden.
zoniet gaan we even dieper kijken :icon_good:

Gerrit


Reinier

32 bit driver voor Win 10 hier.
Deze is echter al 4 jaar oud ! ( 03-02-2015 )
Het kan ligt dus voor de hand dat de 9600 GT geen ondersteuning meer heeft voor Win 10 en dat deze driver hierboven op de laatste Win 10 ook niet werkt.

HELPAT5

Citaat van: Reinier op maandag 16 september 2019, 21:07:59
32 bit driver voor Win 10 hier.
Deze is echter al 4 jaar oud ! ( 03-02-2015 )
Het kan ligt dus voor de hand dat de 9600 GT geen ondersteuning meer heeft voor Win 10 en dat deze driver hierboven op de laatste Win 10 ook niet werkt.

Dus dat betekend.......
of andere videokaart of voorlopig terugzetten naar windows 7??

HELPAT5

Ik heb vandaag contact gehad met een medewerker van NVIDEA.
Hij geeft aan dat mijn kaart niet is ontdekt/gevonden (systeeminfo)....

Hoe kan het dan zijn dat wanneer ik bij "std vga"stuurprogramma laat zoeken dat hij dan wel de kaart aangeeft dit ik in het systeem heb, dan zou hij dat toch ook niet kunnen aangeven, of denk ik nu helemaal fout??

Op het moment van installeren vd drivers gaat het fout!

John

Download Speccy.

Installeer dat programma en voer het uit.
Als de analyse afgerond is klik je bovenin op "Bestand" => Opslaan als tekst-document en kies een naam en een map om het bestand op te slaan.
Voeg het tekstbestand bij als bijlage bij je volgende reactie  :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

HELPAT5


John

Ehhhhh ik ziet nergens je Nvidia kaart staan, volgens mij zit die er ook niet in :nee2: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Kaart wordt indd. niet gezien.
Op het moederbord zit ook geen onboard grafische chip.
Ik denk dat die 9600 GT gewoon kapot is dus zou er een nieuwe kaart in hangen als die investering nog op te brengen is.
Verder zou ik er een 64 bit Win 10 op zetten i.p.v. de 32 bit die je nu hebt.
Met 4 Gb ram is dat geen probleem maar wel beter voor je geheugen management.

HELPAT5

Citaat van: Reinier op zondag 22 september 2019, 15:36:15
Kaart wordt indd. niet gezien.
Op het moederbord zit ook geen onboard grafische chip.
Ik denk dat die 9600 GT gewoon kapot is dus zou er een nieuwe kaart in hangen als die investering nog op te brengen is.
Verder zou ik er een 64 bit Win 10 op zetten i.p.v. de 32 bit die je nu hebt.
Met 4 Gb ram is dat geen probleem maar wel beter voor je geheugen management.

Ok...vrij duidelijk allemaal...
Ik had idd zelf ook al gekeken en zie de desbetreffende kaart nergens in dat file staan.
Als het in mijn geval aan het moederbord lag, dan had ik waarschijnlijk ook geen beeld moeten hebben???

Hoe kom ik aan een 64 bit win en wat is het wezenlijke verschil met de 32 bit? Ik heb nu die "gratis"upgrade erop zitten.

Wat voor een video kaart is vergelijkbaar met de geforce 9600 die met win 10 draait of raden jullie aan n.a.v. mijn gebruik.
Ik speel geen spelletjes op de pc, kijk wel af en toe filmpjes, ziggo enz....

Dank jullie werderom!!!

Reinier

Als je naar een 64 bit Win 10 wilt zul je het systeem opnieuw moeten installeren, upgraden van 32 naar 64 bit is niet mogelijk.
Dat zou ik overigens als 1e doen, als je tijdens installatie wel beeld hebt is de kaart dus nog goed en heb je een ander probleem, waarschijnlijk met een driver.
De  64 bit kun je gewoon bij Microsoft downloaden m.b.v. het hullpprogramma op deze pagina.

Als vervanger voor de 9600 gt kun je bijv. denken aan een GTX 1050, die zit rond de € 100 en presteert tot 2x beter.

HELPAT5


John

Het verschil in 32 bits en van een 64-bits-versie is dat je een CPU nodig hebt waarmee een 64-bits versie van Windows kan worden uitgevoerd. De voordelen van een 64-bits besturingssysteem worden het duidelijkst wanneer op uw computer een grote hoeveelheid RAM-geheugen (RAM) is geïnstalleerd, doorgaans 4 GB RAM of meer. Omdat een 64-bits besturingssysteem grote hoeveelheden geheugen efficiënter kan verwerken dan een 32-bits besturingssysteem, kan in dergelijke gevallen een 64-bits systeem beter presteren wanneer verschillende programma's tegelijk worden uitgevoerd en er vaak tussen wordt geschakeld.
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

HELPAT5

Door omstandigheden ben ik tijdje weg geweest.
Ondanks jullie top reacties wil ik toch nog even op mijn probleem terug komen.

Zoals we kunnen zien word mijn videokaart niet herkend, dus wss kapot.
Hoe kan het dan wel zijn dat ik gewoon beeld heb op mijn monitor??

Thx again..

SMF spam blocked by CleanTalk