Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Map openen vanuit startmenu lukt niet

Gestart door normark, zondag 09 september 2018, 22:16:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

normark

Wanneer ik een map (documenten, afbeeldingen, muziek, downloads,...) wil openen vanuit startmenu krijg ik altijd de volgende melding te zien :
"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.  Installeer een programma of, als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm."
Opmerkelijk is, wanneer ik op de map rechts klik en dan "openen" dan gaat het wel.  Ik heb dit al een tijdje en herinner me dat dit probleem was begonnen na een Windows Update.

Reinier

Ik zou met deze Win 8.1 installatie toch maar eens een herstel-poging uitvoeren.
Na je eerdere probleem met het niet kunnen uitvoeren van bepaalde bestanden, waarvoor je Systeemherstel hebt gebruikt als oplossing, lijkt mij dit een probleem met koppelingen in het register.
Heb je geprobeerd wat er aangegeven wordt..? Dus in Standaardprogramma's geprobeerd die koppeling te maken ( verkenner als app om de map te openen )..?

Anders lees je in dit artikel welke herstel-opties Win 8.1 biedt waarmee je dit probleem mogelijk kunt verhelpen.

normark

Ik had al geprobeerd wat aangegeven wordt ja, maar wederom biedt het geen oplossing.
Misschien moet ik me maar eens bezig houden met zo'n hersteloptie maar dat zal niet voor vandaag zijn.  Ik zie wel.  Bedankt Reinier !

Reinier

En anders toch overwegen om of Win 8.1 opnieuw te installeren of voor Win 10 te gaan....
Daarmee is het probleem vrijwel zeker uit de wereld....
In elk geval succes met de herstel-poging, we horen graag hoe het is gegaan..  :yess: :icon_good:

normark

Ik heb me trouwens al afgevraagd of er veel mensen tevreden zijn over die Windows 10...
Wat zijn de belangrijkste voors en tegens bijvoorbeeld.

Reinier

#5
Persoonlijk geef ik de voorkeur nog steeds aan Win 7.

       
  • Het is vertrouwd, betrouwbaar en stabiel.
  • Veel minder spionage en data-verzameling door Microsoft als in Win 10
  • Controle over de updates !!
  • Configuratiescherm overzichtelijk en logisch
  • Minder "onzin"-programma's standaard aanwezig ( Xbox meuk etc. on Win 10 ).
  • Ook betere ondersteuning voor de wat "oudere" hard- en software ( driver-support )
Nadeel:

       
  • is zo'n 7% langzamer dan Win 10 uitgaande van dezelfde hardware
  • Ondersteuning d.m.v. beveiligings-updates stopt begin 2020
Mijn gebruik van Win 7 t.o.v. Win 10 is verdeeld in 95% t.o.v. 5%.Het merendeel van de tijd gebruik ik dus Win 7 omdat ik:

       
  • niet kan wennen aan dat belachelijke tegelscherm en start-menu  ( op te lossen d.m.v. apps als "Classicshell", "StartisBack" e.a. )
  • het gereorganiseerde scherm "Instellingen"( voorheen "Configuratiescherm" ) , de in mijn ogen onlogische indeling daarvan en het aantal lagen van het menu ( teveel submenu's en instellingen onderverdeeld )
  • bagger schi*t van de data-verzameling ( telemetrie ) door Microsoft binnen Win 10 ( op te lossen door o.a. de app "ShutUp10" van O&O software )
  • Ik graag zelf bepaal welke updates ik wel of niet installeer
  • er niet van hou dat alles zomaar "door m'n strot wordt gedrukt".
  • Microsoft voor mij niet bepaalt wat "ik nodig heb" in Windows....
Zo denk ik dat velen hun eigen mening hebben over de gebruiks(on)vriendelijkheid van Win 10 en het door Microsoft gevoerde beleid.
Maar ze zijn er wel achter hoe ze jou, als gebruiker, het geld uit de zak kunnen / moeten halen, dat dan weer wel... :yess:

normark

#6
Ok, zo heb ik al een iets beter beeld van windows 10.
Dat belachelijke tegelscherm zit oorspronkelijk ook in windows 8.1 en ik kon er ook niet aan wennen.  Had het al snel veranderd in Classicshell zoals jij ook aangeeft.

SMF spam blocked by CleanTalk