Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Weinig fps met niet ssd

Gestart door Sven072, maandag 25 februari 2019, 14:51:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven072

Hallo,

Ik heb onlangs de Samsung 970 evo plus ssd in mijn computer geïnstalleerd, deze heb ik nu samen met een andere ssd(crucial mx300) en een harde schijf in mijn computer. Echter als ik een game speel heb ik veel minder frames. Nu heb ik windows op de Samsung ssd gezet, maar als ik de pc wil opstarten kom ik niet verder in de bios. Dit is wanneer ik alleen die Samsung heb aangesloten, wanneer de crucial ook is aangesloten start ie wel op maar heb ik hetzelfde probleem(er staat een back-up op de crucial). Bij de boot volgorde in de bios staat de Samsung als eerste. Voor de rest loopt windows. Ik heb het probleem ook als ik een spel installeer op de crucial of de harde schijf, met de Samsung schijf geïnstalleerd. Natuurlijk kan ik de Samsung ssd gewoon terug brengen, maar ik zou graag willen weten waar dit aan ligt. Weet iemand wat hier het probleem is?

Met vriendelijke groet,

Sven


Specs computer:

Intel core i7 6700k
Asus maximus VIII ranger
16GB RAM geheugen
GeForce GTX 1080

Gerrit

kunt u een afbeelding geven van uw schijfbeheer?

Reinier

Graag ook de geïnstalleerde Windows-versie en de versie van je BIOS / UEFI vermelden.

Sven072

hierbij een foto van mijn schijfbeheer. de versie van mijn BIOS is 2.17.1246 en ik heb windows 10 pro versie 1809.

Reinier

Het probleem lijkt mij te zijn dat je Windows op de 970 Evo hebt geïnstalleerd zonder de andere schijven af te koppelen..
Kijk maar eens naar het aantal partities op de oude C-schijf ( 4 partities ) en op de 970 Evo ( 1 partitie ).
Je moet windows opnieuw installeren op de 970 Evo en daarbij alle andere schijven loskoppelen, dus alleen de 970 erin.
Daarna moet je de oude C- schijf of afgekoppeld houden of alle partities , uitgezonderd de Windows-partitie, ervan verwijderen.
Ik snap ook niet waarom je een schijf die je zegt als backup te hebben nog aansluit...
Een backup maken doe je met een backup-programma.

Sven072

Ik heb Windows wel zonder andere schijven aangesloten te hebben op de Samsung EVO geïnstalleerd. Maar hij boot de oude eerst als ik de pc opstart, en krijg dit niet veranderd. Ik heb de oude nog zo omdat de nog niet lukte met de nieuwe schijf. Maar breng me computer en laat er iemand naar kijken, is een stuk makkelijker. Erg bedank voor jullie reacties.

Reinier

#6
Blijkbaar pakt het systeem de Windows Bootmanager bij het opstarten en die zal waarschijnlijk op die oude C-schijf staan.
Als je die afkoppelt kàn het systeem domweg niet van die schijf opstarten en zou daarmee je probleem dus weg moeten zijn..?
Daarbij is de 970 Evo een NVMe SSD en dat werkt heel anders als een SATA-schijf in AHCI-mode...

SMF spam blocked by CleanTalk