Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Computer reageert soms traag met multitasken tijdens geminimaliseerd spel.

Gestart door RenX, vrijdag 18 januari 2019, 01:19:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RenX

Pearl
Nu vergat ik alleen te vragen na aanleiding van jou opmerking

Citeer"Het wisselbestand een vaste waarde geven voorkomt eventueel onnodig schrijven naar de SSD."

of het door mij ingestelde wisselbestand dan wel goed staat.

Gerrit

ik stelde de vraag o0mdat er heel wat fouten staan betrefffende de tijd en datum.
nu de vraag de temperaturen in uw bios eens bekijken en ook de spanningen  :icon_good:
en nog iets wat ik vergeten ben is hij aangesloten op een randgeaardewandcontactdoos

Pearl

Zou Avira eens deïnstalleren en Defender het laten doen, is een prima anti-virus en gebruikt weinig recourses.
Reboot erna en kijk of er wat is veranderd.

Daarnaast hebben al die items echt geen zin om die mee op te laten starten, behalve dan die voor Defender, Ccleaner en Realtek na verwijderen van Avira, vermoedelijk is het Chrome, die je gewoon in Windows kunt starten indien nodig, die de boel vertraagd.
Ging niet zozeer dat het opstarten vertraagd zou zijn maar dat er dingen op de achtergrond draaien die de recourses opsnoept waardoor de boel niet soepel meer loopt.

Met W10 kun je ook ISO's virtueel openen, heb je Deamon tools niet echt voor nodig, overigens.

RenX

Heel toevallig minimaliseerde ik mijn spel dus net en had ik het euvel dus even. Typen in de adres balk ging traag.
De muis daar in tegen reageerde wel goed.

Ik zag al vrij vlug mijn bureau pictogrammen even 1x "knipperen" en toen reageerde de computer weer normaal.
In mijn bijgevoegde screen staat hoe de processen op dat moment waren.

Gerrit
Ik heb Bios bijgevoegd.
De computer is aangesloten op een geaarde wand doos, ik weet dat sommige apparatuur hier gevoelig voor zijn.

Pearl

Ik zag inderdaad dat er programma's mee opstarten die niet nodig zijn. En deze heb ik gelijk maar uit gezet.

Gerrit

The Windows error 202 code implies that there is a software compatibility issue on your computer. If you are trying to launch a recently installed program that is clashing with the Windows operating system, this is a very common error that you might see.

kort door de bocht iets in uw software is niet jofel ........of bagger voer voor de gein dit eens uit
mijn vermoedens is dat het draait als u niet op uw desktop bent en u vermeld dat het scherm even knipperde en toen weer normaal werkte.
hopelijk kunt u mij volgen in deze :icon_beer:

RenX

Gerrit

Dankjewel, ik kan u goed volgen.
Het scherm zelf knipperde niet, maar mijn pictogrammen op het bureaublad veranderde even allemaal in zo'n pictogrammetje wat lijkt op een velletje papier en toen gelijk weer terug in hun eigen pictogram.
Merkwaardig want daarna reageerde hij weer zoals het hoort.

Hier een logje van MalwareBytes:

-Logboekdetails-
Scandatum: 19-01-19
Scantijd: 23:03
Logbestand: 138a90ee-1c36-11e9-a9a4-704d7bb630bb.json

-Software-informatie-
Versie: 3.6.1.2711
Versie componenten: 1.0.519
Update pakketversie: 1.0.8872
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 17134.523)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: XANDER\Xander

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 277796
Dreigingen herkend: 0
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 0 min, 41 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Uitgeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

WMI: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)

Reinier

Detail-info betreffende fout-ID 200, 201 en 202 op deze pagina.

N.a.v. de opmerkingen van Pearl:
daar ben ik het wel mee eens, het aantal onnodige opstart-items viel mij ook op.

Daarnaast ben ik enigszins verrast over jouw keuze voor Avira en Chrome, maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Chrome is een browser waar ik van gruwel, met het oog op privacy maar vooral omdat er nogal wat malafide extensies voor deze browser over het net zwerven die de nodige ellende veroorzaken.
Die komt dus voor geen goud op mijn systeem.
Wat AV-bescherming betreft heeft Pearl een punt, Defender gebruikt weinig resources en is waarschijnlijk beter geïntegreerd in de Windows-omgeving als een extern programma en wat bescherming betreft doet het niet onder voor de meeste andere programma's.
Zelf heb ik jaren Eset NOD32 gebruikt, de laatste 2 jaar gebruik ik op zowel Win7 ( nog steeds mijn dagelijks gebruikte OS ) èn Win 10 de gratis versie van Kaspersky, die bevalt mij uitstekend.

Je MBAM-scan ziet er trouwens perfect uit maar daar had ik ook niets van verwacht eerlijk gezegd.

De foutmeldingen van "DistributedCom" kun je negeren of je lost het op.
Daarvoor moet je een aantal registersleutels aanpassen wat niet geheel zonder risico is dus maak eerst een backup van het register vóór je er mee bezig gaat !
Stap voor stap uitleg hoe je dat doet lees je in het antwoord van MacInOhio op deze pagina ( 1e reactie ). :icon_good:

Gerrit

ik heb u laten scannen n.a.v. fout nr 360 wat vaak bagger betekend.
maar wat mij opvalt dat u scan in een paar seconden klaar was......en uw desktop bekeken en daar heeft u toch aardig wat op staan.... :icon_confused:

RenX

Reinier

Ik ga hier mee aan de gang. Is Windows defender echt zo goed dan?
Moet zeggen dat ik veel torrents en nieuwsgroepen gebruik, dus er komt, des ondanks dat ik wel oplet met wat er binnen komt, nog wel eens rotzooi binnen wat Avira altijd tegenhoud.
Soms is het programma een beetje iets TE streng.

Gerrit

Ja vond ik ook, maar het zijn wel allemaal kleine programma's
Behalve Fruityloops en mijn spellen, maar die staan op 1 van de SATA schijven, dus niet op de C:\ schijf.
Eigenlijk word de SSD niet gebruikt enkel voor Windows, drivers en de hoofdprogramma's.

De rest draait op de andere schijf.
En ik haal wekelijks met CCleaner een bezem door het systeem.
Misschien dat dat de snelle scan verklaard?


Pearl

Met je garage opruimen gaat je auto echt niet sneller accelereren.

Alles wat wordt opgestart en op de achtergrond draait gebruikt recourses, dacht dat ik al een link naar processmonitor had gegeven waar je dat kun zien.

Wordt nu in een kringetje rondlopen vrees ik.


RenX

Pearl

Was dat maar waar, dan had ik mijn tijd gestoken in het opruimen van mijn garage. :ohyeah:
Maar zonder gekheid, process monitor had ik wel in de screenshots gedaan, maar ik zie dat daar overheen het scherm stond van het geheugen gebruik van de taakbeheer van Windows zelf.

Bij deze dus duidelijke shots, ik heb de process tree gedaan, want als ik de linkse lijst in screenshots moet plaatsen, ben ik morgen nog bezig, da's een behoorlijke lijst.
Nu doe ik dus helemaal niks op de computer, ik zit enkel dit bericht te typen.

Reinier

CiteerMoet zeggen dat ik veel torrents en nieuwsgroepen gebruik
Ik mag hopen dat je daarvoor een goede VPN gebruikt  :icon_rolleyes:, anders loop je het risico dat je eerdaags een briefje van Brein ontvangt met het verzoek of je effe wilt betalen... :icon_eek1:
Met name bij het gebruik van Torrent programma's, in mindere mate bij Usenet...

Pearl

Kijk eens met deze wat de CPU zwaar belast.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer
Zie dat ctfmon erg druk is, gaat wel over Vista maar het process is hetzelfde, miss. dat het helpt.
https://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/what-is-ctfmonexe-and-why-is-it-running/
En welke bestanden zijn niet te vinden "NAME NOT FOUND"?

Heb je nog een back-up of image toen er nog geen problemen waren?

RenX

Pearl

Bij deze, zie screenshot

De name not found bestanden zijn verschillende bestanden. Iets dat Instance heet en process monitor staat er ook tussen als name not found.
Het zijn er nog al wat.
Veel staan er in het register onder HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Input\Settings

Een backup of image heb ik niet , wel voorgenomen die te maken want de software heb ik daarvoor, maar moet daar eens voor zitten om dat even te snappen.
Maar het heeft er dus al ingezeten voor ik de computer opnieuw installeerde, alleen dacht ik dat het toen een virus was.
Nadat ik hem opnieuw geïnstalleerd had merkte ik al gauw dat het euvel een heel stuk minder was , maar nog wel steeds aanwezig. :icon_rolleyes:

Gerrit


SMF spam blocked by CleanTalk