Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Computer reageert soms traag met multitasken tijdens geminimaliseerd spel.

Gestart door RenX, vrijdag 18 januari 2019, 01:19:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RenX

Ja ik snap niet helemaal waarom hij 8 keer een Google Chrome proces staat te draaien terwijl ik 1 pagina geopend heb staan.

Ik gebruik het vanwege google chrome remote desktop, zodat ik met mijn Andriod telefoon films van mijn computer op mijn telefoon kan kijken, of vanaf afstand bestanden kan inzien.
Als ik over stap naar Firefox, is er dan een ander programma wat ik daar voor kan gebruiken?

Ik weet van Team Viewer , maar zover ik weet is dat alleen van Desktop naar Desktop

Reinier

Het antwoord op je vraag over het aantal processen dat Chrome opent lees je hier.
Jouw ogen zijn zo te horen beter dan de mijne...ik heb echt nog nooit de behoefte gehad om film te kijken op mijn smartphone, daar krijg je 4-kante ogen van en ik heb er totaal geen beleving bij....
Heb het wel een getest in het thuis netwerk vanaf de NAS maar ik vond het een kansloos iets...

Vandaar dat ik mij ook geen beeld kan vormen over de beweringen dat mensen Gb's aan data verstoken door het kijken van Youtube op hun foon.
Wat mij dan weer niet verbaast zijn de berichten in de media over de schrikbarende toename van, vooral kinderen en pubers, die bijziend worden..... :icon_eek1: :icon_rolleyes:

Gerrit

als u gaat googlen op" no name found " =chrome
kortom gooi die meuk van je pc en plaats dan voor @pearl de nieuwe log's

Pearl

"google chrome remote desktop"
https://alternativeto.net/software/chrome-remote-desktop/
Zijn er zat maar of Chrome de oorzaak is betwijfel ik.

Is een verse installatie niets? is incl. progs opnieuw installeren een paar uur tijd, we zijn nu al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer bezig.

lucas

Dat Chrome niet de oorzaak is kun jij net zo min uitsluiten.
Het gaat hier niet altijd om snel klaar te zijn en rücksichtlos te formatteren.

Het is zaak de oorzaak te achterhalen en vaak is dit chroom of een virus. Dit geeft kennis hoe bepaalde software en/of virussen zich gedragen. Wat we kunnen gebruiken om andere leden doelgerichter te kunnen helpen en met name te adviseren.

Dat laatste is het meest belangrijke doe je dit niet dan wordt opnieuw dezelfde fout gemaakt en zijn ze hier morgen weer. Met direct formatteren leer je niet, hoe je problemen voorkomen kunt

RenX

Allen bedankt voor de reacties.
Ik weet het verder ook niet meer, ik waardeer de hulp en ik heb samen met jullie, maar ook zelf al flink wat tijd er ingestoken.

En als het om computers gaat, heb ik voor het dagelijks gebruik en onderhoud geen klap van de deur gekregen
En de computer doet het desondanks dat nog steeds niet zoals ik dat wil.
Soms dus ook na een tijdje dat ie heeft staan idlen, wat ik ook omschreef.

Zoals ik in 1 van mijn voorgaande berichten al omschreef is de computer nog niet zo lang geleden van een verse installatie voor zien juist na aanleiding van dit euveltje.
Het is aanzienlijk minder na de verse installatie, maar nog steeds aanwezig.

En dat jullie chrome afraden, ik begrijp het.
Maar al mijn andere computers hebben er geen last van en ook daar staat gewoon Chrome op.
En dat zijn allemaal aanzienlijk minder prestatie scorende systemen dan de i7 (lees: Atom's & Core 2 Duo's)

En mijn spel afsluiten of een reboot lost alles op, maar lijkt mij niet de manier en dat stoort mij. :icon_rolleyes:
De computer is schoon, heeft geen virussen, dus ik installeer hem nog 1 keer opnieuw en dan zie ik wel weer.
Zit het er dan nog in dan neem ik het maar op de koop toe.

Reinier

Maak direct na de installtie en configuratie een schijfimage Xander, dat scheelt behoorlijk wat werk.
Die image kun je dan in geval van problemen na latere installatie van programma's weer terug zetten.
Eerst de basis, daarna je gebruikelijke software terug installeren en elke keer een image ervan maken, dan kun je altijd terug naar het moment vóór het probleem weer opduikt èn weet je bij welke software het probleem ontstaat.
Misschien is dat een idee...?

lucas

Ik zou de opnieuw in de Windows logboeken kijken en alleen de kritische fouten hier plaatsen. Dus alleen de meldingen met een rood kruis.

Die kritische meldingen moeten eerst opgelost worden, alvorens te formatteren en stap voor stap software te gaan installeren. :smokin:

Gerrit

denk niet dat een format een oplossing bied ....u moet eerst de oorzaak vinden......daar waren we mee bezig toch?
en ja gaat niet 1 ..2..3 om een conflict stukje software te vinden.....
verzamel u energie weer gaan we verder kijken :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk