kast-ventilator maakt lawaai

Gestart door The Max, dinsdag 01 januari 2019, 21:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Max

Hallo,

Sinds een tijdje maakt mijn computer steeds meer lawaai, heb het een tijdje genegeerd maar wil er toch eens wat aan doen.
Na snel onderzoek kom ik er achter dat het een ventilator van mijn computer kast is.
het gaat om een computerkast van Antec P180 (denk ik, hij lijkt er wel erg veel op) de ventilator zit aan de bovenkant van mijn kast en heb daar wat vragen over.

Ik kan hem er natuurlijk gewoon uithalen en probleem is opgelost maar zijn er ook andere opties?
Heb al beetje rond gekeken en vind veel ventilators kan ik er dan gewoon een bestellen?
Zijn er andere opties om het probleem te verhelpen?

p.s. computer kast is dat interne of externe hardware    :Kicon_rolleyes:

Alvast bedankt voor de hulp!

Edit Admin: Ik heb je topic-titel aangepast omdat een kast geen geluid maakt  :Kbiggrin1:

derkdejong

die fan zal er niet voor niets zitten....
als je zeker weet dat het die ene is (even met vinger op de as drukken: als geluid ophoudt is die het), kan je hem vervangen, da's geen klus om tegen op te zien:
losschroeven, kabeltje lostrekken van moederbord (en onthoud waar die ingeplugd zat!), naar de pcboer-op-de-hoek, net zo een nieuw kopen en er in zetten.

Reinier

Precies !
De diameter van de ventilator is belangrijk ( i.v.m. de montage ) en of het een 3 of 4 draads aansluiting is ( kijk naar de aansluiting van deze ventilator op je moederbord ).
Daarnaast zit er redelijk wat verschil in de geluidsproductie van de verschillende types en merken onderling.
Zelf ben ik liefhebben van ventilatoren van Noctua, zeker niet de goedkoopste maar over het algemeen zeer stil.
Onder deze link een overzicht van de kwalitatief beste ventilatoren en de prijzen.
Als je er 1 aanklikt kun je op de volgende pagina onder "Kenmerken" , de diameter maar ook de geluidsproductie terugvinden ( in dB, hoe lager het aantal dB's, hoe stiller )
:Kicon_good:

Veng

Naast de eigen geluidsproductie van een fan is de montagesituatie ook van veel invloed: als het schoepenblad dicht langs een raster draait geeft dat ook (veel) extra geluidsproductie.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

SMF spam blocked by CleanTalk