Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

laptop dvd casten naar TV

Gestart door rollo, zaterdag 15 december 2018, 13:40:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rollo

Hallo allemaal,

Ik heb een laptop met dvd speler en ik zou graag de dvd's op tv willen afspelen.
Ik heb Chromecast en dat werkt goed met Youtube enz.. ook via deze laptop.
Nu wilde ik dus dvd's af gaan spelen en heb ik eerst VLC geprobeerd omdat deze Chromecast ondersteund.
Helaas werkt dat niet.
Heb via het menu>afspelen>renderer geprobeerd maar daar blijf ik hangen bij "scannen"wat gemaskeerd staat.(zie attachment)
Heeft iemand een tip of een alternatief ?

Bij voorbaat dank !


Reinier

Vertel eerst eens op je de chromecast wel "ziet" als bestemming in VLC player..?
Laptop draait Win 10 ..?

rollo

Hi Reinier,

Ik draai op W10 Home en "scannen" staat ook gemaskeerd (zie bijlage) en dat is juist het vreemde.
Chromecasten met Youtube enz. gaat super maar met VLC gaat het wat "minder"goed.

Alternatieven om dvd's af te spelen op de laptop en dan te casten zijn ook welkom.

Reinier

De chromecast wordt dus niet gezien op jouw laptop.
Ik heb zelf ook zo'n ding en bij mij staat er onder <local>  de chromecast ( met de naam "huiskamer" zoals ik deze genoemd hebt ).
Blijkbaar is de WiFi-verbinding van of jouw laptop of de chromecast kwalitatief niet goed / sterk genoeg...
Daarom zou ik even in je router inloggen en de WiFi-apparaten bekijken of de chromecast daar wel bij staat.

In mijn huis-situatie is het wel zo dat ik alle netwerkgebruikers die bekabeld zijn aangesloten ( 3 desktop-pc's, 2 NASSEN, settopbox, Blu Ray speler, Mediaspeler, netwerkprinter ) een vast IP hgeb toegewezen.
Binnen mijn netwerk maken alleen de smartphones ( 2 ), iPad en de omvormer van de zonnepanelen gebruik van DHCP via WiFi, de Chromecast heb ik ook een vast IP gegeven.
Voor mij werkt dat prima, casten / streamen van zowel pc als smartphone werkt probleemloos.

rollo

#4
Het is gelukt.... ik ben eens gaan kijken in de router volgens jou advies.
Daar zag ik het ip van de tv die ook aan de router is aangesloten.
Dit heb ik ingevoerd in VLC (netwerkstreaming) en toen kwamen de Chromecasts te voorschijn bij Instellingen>Renderer !

Thx Reinier voor het op weg helpen !

Reinier

Mooi, gefeliciteerd met het behaalde succes. :KBeerChug: :KBeerChug:
Geniet ervan en alvast fijne feestdagen en een goede jaarwisseling gewenst  :Khallo: :Khallo:

SMF spam blocked by CleanTalk