Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Scanner probleem

Gestart door ArnPen, maandag 27 augustus 2018, 12:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArnPen

Hallo,

Excuses als deze vraag niet op de juiste plaats staat.

Ik heb een HP Envy 5530 printer, scanner, kopieerapparaat in één. Momenteel is dit apparaat via een USB kabel verbonden met mijn laptop. Tot nu toe had ik geen enkel probleem met dit apparaat. Printen, scannen of kopiëren verliep probleemloos. Vanmorgen wilde ik een foto scannen en kreeg de mededeling: "Er zijn geen scanners gevonden. Als een scanner is geïnstalleerd, moet deze zijn ingeschakeld en op de computer zijn aangesloten."
Printen gaat echter zonder problemen. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Alvast mijn hartelijke dank voor de reacties.

Toevoeging: Toen ik het apparaat uit wilde schakelen, bleef de aan/uit knop knipperen en de mededeling "afsluiten" bleef op het scherm staan. Pas toen ik de USB kabel loskoppelde, schakelde het apparaat uit.
Vervolgens heb ik de USB kabel weer aangesloten, het apparaat ingeschakeld en zie, alles werkt weer.
Groet, Arn.

Reinier

Kan soms inderdaad voorkomen dat een stuurprogramma niet juist geladen wordt of de verbinding tussen pc en apparaat, om wat voor reden dan ook, niet goed tot stand komt.
De oplossing is dan vaak om de pc opnieuw op te starten, kabels te controleren en het rand-apparaat ook opnieuw te starten of een reset te geven.
Vaak werkt het dan weer.
Probleem kan ook ontstaan door een recent uitgevoerde update van Windows of het stuurprogramma van betreffend apparaat.

Fijn in elk geval dat het weer werkt.
Mocht het nogmaals gebeuren, weet je nu in elk geval wat te proberen / controleren.
Succes  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk