Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Paswoord laten onthouden in yahoo.mail

Gestart door Zuiderstorm, woensdag 27 juni 2018, 21:45:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zuiderstorm

Voor de laatste update van Windows10 kon ik op mijn emailmapje gaan staan en alle 4 emailaccounts vanzelf laten openen omdat ze mijn paswoord mochten onthouden.
Na deze lenteupdate lukt dat bij 2 van de 4 accounts niet meer ondanks dat ik aanvink dat mijn paswoord gebruikt mag worden.
Hoe kan ik dat account nu zo instellen dat hij mijn paswoord weer wil onthouden?
Ik weet wel dat het veiliger is als je dat niet doet, maar ik vind het vooral veel handiger.

Reinier

En hoe benader je die mail dan, vanuit de browser ( webmail dus )of d.m.v. de Win 10 mail-app of een andere mail-toepassing..?


Reinier

Via webmail dus...
Dan zul je de bewaarfunctie voor logins van je webbrowser moeten gebruiken lijkt mij..
Ik gebruik Firefox als  standaard browser omdat ik Microsoft Edge en Google Chrome een drama vind en in Firefox werkt dat uitstekend.

Zuiderstorm

Nou ja, die gebruik ik ook Firefox want die andere vind ik niet zo prettig werken.
Ik laat Ccleaner bepaalde cookies bewaren, maar het cookie van de yahoo staat er niet bij.
Hoe kan je de instelling van Firefox dan veranderen?

Hans

Ga naar Extra dan Opties klik op Privay & Beveiliging en vink de boel aan zoals op het plaatje.

Zuiderstorm

#6
Bedankt, heb ik ook gedaan in die opties. Maar ik zag nu dat er ook nog oude inlog+ paswoorden voor yahoo in stonden. Misschien is dat het probleem geweest. Die oude paswoorden weggehaald.
Meteen opnieuw gestart: hij weet niet hoe ik heet en hij heeft geen paswoord onthouden. Dit werkt dus ook niet.

Reinier

Probeer dan het volgende: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren
Maak voordien een backup van je bladwijzers en exporteer eventueel opgeslagen wachtwoorden en logins..

Zuiderstorm

Dit allemaal gedaan, opnieuw gestart. Zelfde situatie.  Lijkt een beetje hopeloos.
Gelukkig kan ik handmatig inloggen, maar het was handiger als het wat meer geautomatiseerd kon.
Bedankt voor je hulp zo ver.

Reinier

Dan rest er 1 oplossing: Firefox de-installeren en alle mappen ( ook die in de verborgen map AppData !! ) verwijderen.
Herstart de pc en download en installeer Firefox opnieuw.
Dan moet het opgelost zijn..

Hans

Citaat van: Zuiderstorm op maandag 02 juli 2018, 20:47:35
Bedankt, heb ik ook gedaan in die opties. Maar ik zag nu dat er ook nog oude inlog+ paswoorden voor yahoo in stonden. Misschien is dat het probleem geweest. Die oude paswoorden weggehaald.
Meteen opnieuw gestart: hij weet niet hoe ik heet en hij heeft geen paswoord onthouden. Dit werkt dus ook niet.

Prima als je de oude paswoorden verwijderd hebt bij een volgende keer inloggen in je mail vraagt Firefox of hij dit moet onthouden.
Zorg dan wel dat de boel aangevinkt staat zoals in mijn vorige bericht anders vraagt die dat niet..


Zuiderstorm

Reinier en Hans bedankt voor jullie hulp.
Ik geloof dat ik het maar hierbij laat. Vind het te ingewikkeld worden
en ik ben onderdehand gewend geraakt aan die omslachtige manier
van inloggen in mijn mail.

Reinier

Wat jij wilt uiteraard...
Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt, zoveel handelingen worden er in onze uitleg niet voorgesteld maar wij zijn er uiteraard wel vaker mee bezig dus wat meer bedreven.
Als jij ermee kunt leven is het toch goed..?

Mocht er ooit een moment komen dat je je er toch aan gaat irriteren, lees de antwoorden dan nog eens rustig op je gemak door of stuur even een berichtje dat je er toch mee aan de gang wilt.

In elk geval: graag gedaan, succes voor de toekomst :icon_good:

Zuiderstorm

Wat na het opnieuw opstarten niet lukte, lukte wel de volgende dag!  Bedankt hoor!

Reinier

Wellicht een kleine update van Firefox geweest, wie zal het zeggen..
In elk geval fijn te horen dat het weer is opgelost en nu naar behoren werkt  :yess:
Bedankt voor de terugkoppeling en alvast een fijn weekend gewenst  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk