Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

canon imagerunner c1028if - softxare laat zich niet installeren

Gestart door Ronny, vrijdag 18 mei 2018, 23:36:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronny

 :icon_wink:Wij hebben een canon imagerunner c1028if. We kunnen printen maar niet scannen. Scansoftware laat zich niet installeren. Kent iemand de oplossing?
Alvast bedankt!

lucas

#1
Wat voor melding komt er als je de scansoftware installeren wilt  :icon_confused:
Welk besturingssysteem is in gebruik. Betreft het een 32 of 64 bits versie.

Heb je het geprobeerd met de bijgeleverde cd?

Reinier

Alle drivers voor dit apparaat vindt je op deze pagina, wèl eerst het juiste besturingssysteem kiezen.
De laatste scan-software dateert van 18 maart 2018.
Het beste is om de printer een vast IP toe te wijzen in het netwerk.

Ronny

Vooreerst bedankt voor reacties.

Op pc staat volgende software geïnstalleerd :
- Coior Network SeanGear 2 Tool.

De scanner selecteren gaat doch wanneer ik op "Test Connection" druk, krijg ik de melding: "Could not connect to the selected scanner". En daarna stopt een poging tot scannen natuurlijk.

Printen gaat wel perfect.

Het betreft een 64bits versie.

Reinier

#4
Je vergeet de Windows-versie op de computer te vermelden..?
Hoe is deze multi-functional geïnstalleerd... ik mag aannemen als zijnde een netwerk-printer..?
Heeft het apparaat een vast IP of krijgt hj dat via DHCP toegewezen..?
Welk merk / type modem-router hangt er in het netwerk..?

Ronny

#5
Windows 8.1 en 64bits;

Geïnstalleerd als netwerkprinter en vast ip-adres;
(Wanneer je dat wenst wil ik installatie even overlopen met je zodat we zeker zijn dat niets over het hoofd werd gezien.)

Router betreft bbox3;

PS: bijzonder is dat printen wel via het netwerk gaat doch scannen niet... Wellicht een of ander instelling op printer over het hoofd gezien!?
Ook met een USB-kabel aan de machine kan niet gescand worden doch wel geprint!?

Reinier

#6
Doorlopen van de netwerk-installatie lijkt me op dit moment niet nodig.....als je kunt printen is de netwerkverbing in orde.
Wil je in de eigenschappen van de printer ( onder Apparaten en Printers in het configuratie-scherm ) eens kijken welke poort er ingesteld is voor de printer..?
Is dat een TCP / IP poort of staat hij op WDS..? ( Uitgaande van werking via het netwerk, niet de usb-kabel )..

Heb je het apparaat wel "online" gezet in het hoofdmenu op de printer..?
Handleiding van het apparaat incl. uitleg over de werking van de scanfuncties en netwerk-scan kun je op deze pagina downloaden  :icon_good:

Gerrit

staat het wel vermeld in apparatenbeheer?
staat er een teken achter?
of staat er een onbekend apparaat?
zou erg handig wezen dit te weten want dan kunnen we via het apparaat id zoeken hoe we dat kunnen vinden laat ik je later weten

Ronny

De poort voor deze printer staat ingesteld op : TCP/IP-poort
"...IP-192... standaard TCP/IP-poort..."

De printer staat op online. Bovenaan zie ik : "netwerkscan online". Maar ook als deze offline staat kan ik gewoon printen.

Printer staat niet tussen apparaatbeheer.

Wanneer ik software start volgende melding :
"...there is no response the currenthy seleced scanner or the settings on the scanner have been changed. select a different scannen...".




Ronny

Bij nazicht bemerk ik dat printer bij apparaatbeheer onder kopje "afdrukwachtrijen" staat :
- Canon iRC1028/1030 PCL6 !!

lucas


Ronny

Het zal zo wel iets zijn... Alleen ik weet niet wat...

De gegeven informatie gaat over een ander toestel. Dit is mijn bedieningspaneel niet. Het programma waarmee wordt gescand lijkt me ook het scan- en fax-programma van Windows.
Standaard heb ik dit scan programma:
- Color Network ScanGear 2 Tool.


lucas

Het scan en fax programma van Windows  :icon_confused: dat lijkt me sterk.
Je hebt er toch een handleiding bij ? Daar staat in hoe je moet scannen.
Vanaf de scanner of vanaf de pc.  :read4:

Als je geen handleiding meer hebt dan download je die en print je die uit.

Gerrit

dus u heeft de standaard scanner en niet de door u gewenste scanner.
ga nu met de linker muisknop in apparatenbeheer op de scanner en kies eigenschappen van de scanner.
en hierin kunt hem dwingen de software cq de *.inf van u gewenste scanner te kiezen.
canon staat er om bekend moeilijke te installeren software te beschikken en de de trucjesdoos ver opengetrokken moet worden.
hoor het wel :icon_beer:

Ronny

Ik zie niet direct wat ik daar kan doen; ik zie Algemeen, Instellingen, Details en gebeurtenissen...
Wat daar staat is dat het apparaat correct werkt...

Om één of andere reden kan de scanner niet worden gevonden.

SMF spam blocked by CleanTalk