Lagg spikes bij elke game die ik speel

Gestart door dimon, woensdag 04 april 2018, 11:57:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dimon

Hallo,

Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met alle games die op ik mijn pc speel. Het probleem is als volgt. Ik speel rond de 70
FPS, bijvoorbeeld Hitman, fortnite etc. En dan in 1 seconden gaat hij naar 5 FPS en dan weer terug naar 70. Dit gebeurd random, vaak om de 10 seconden. HOe gebeurd dit en hoe kan dit. En hoe kan ik dit probleem oplossen want dit is niet fijn gamen.

Mijn specificaties:
Intel core i5 7400
NVIDEA GTX 1060
8GB RAM.

Eventueel is de bijlage ook intressant?

Graag ontvang ik hulp :)

Reinier

Graag de volgende aanvullende info:

       
  • Merk & type / uitvoering van deze pc.
  • Windows-versie
  • merk, type & vermogen van de voeding
Kijk ook in de Windows Logboeken of daar foutmeldingen staan ( met name "kritieke fouten" ) en plaats deze.

dimon

Merk & type / uitvoering van deze pc.: Zelf samengestelde en gemaakte pc. Dus merkloos
Windows-versie: WINDOWS 10
merk, type & vermogen van de voeding: 450WATT

Ik heb een bijlage toegevoegd met mijn logboek.

Reinier

#3
Het merk van de voeding is in deze erg belangrijk, dat wil ik graag weten om gericht een verdenking / advies te kunnen geven.
Daarvoor zul je dus even het zij-paneel van de pc-kast moeten verwijderen..?

In de logboeken is een terugkerende fout de 10016 "DistributedCom" fout, die is vrij normaal te noemen maar wel op te lossen via de register-editor.
Dat gaat als volgt:
1.   Type  'regedit' in het zoekvenster van Windows en start de register-editor.
2.   Navigeer naar de sleutel 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Ole'.
3. Verwijder de volgende 4 sleutels als deze aanwezig zijn:
    DefaultAccessPermission,
    DefaultLaunchPermission,
    MachineAccessRestriction,
    MachineLaunchRestriction.

4. Herstart je pc.

Het verwijderen van deze 4 sleutels zorgt ervoor dat de DCOM-server standaard machtigingen toewijst aan gebruikers die normaal gesproken niet de juiste machtigingen hebben.
Resultaat is dat deze fouten uit de logboeken verdwijnen.Verder zie ik nog een fout van de Service Control Manager, ook dat is een permissie-fout die wellicht met Windows Repair Free te fixen is maar ook deze is waarschijnlijk niet de oorzaak van je probleem.

dimon

Oh sorry! Bij deze is het merk Corsair van de voeding

Reinier

In de post hierboven heb ik een registerfix ttoegevoegd....

Wil je eens een Speccy-link naar het hardware-verzicht van betreffende pc plaatsen..?
Dat werkt als volgt:
Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Speccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.


Reinier

#7
Ik zie dat je een oude BIOS in je bord hebt zitten, er is sinds 1 maart 2018 een nieuwe versie met micro-code update van Intel om prestatie--problemen op te lossen en ik raad je aan om in elk geval deze nieuwe BIOS te installeren.
Je vindt die op deze pagina.
* Lees ook de informatie hoe je de nieuwe BIOS flasht zodat je weet wat je doet want het is niet geheel zonder risico !

Verder valt mij op dat je weinig fysiek geheugen beschikbaar hebt, maar 3,13 Gb van de 8...dat zou ook wel eens deel van de oorzaak kunnen zijn.
Jouw videokaart beschikt maar over 3 Gb Vramm i.p.v. 6 Gb...daardoor zal er meer gevraagd worden van je werkgeheugen.
In jou geval zou ik er nog 8 Gb geheugen bijplaatsen ( 2x 4 Gb van hetzelfde merk & type wat er nu inzit ) of deze 2 modules vervangen door 2 x 8 Gb zodat je op 16 Gb komt.

Wat ook een mogelijke oplossing kan zijn is een oudere driver installeren voor je videokaart.
Daarvoor moet je eerst de huidige driver verwijderen.
Dat doe je het beste met DDU, uitgevoerd in Veilige Modus.

De temperaturen in het systeem zijn verder allemaal in orde, alleen Speccy leest de moederbord-sensor niet goed uit want er wordt een temp. van 109 graden aangegeven, en dat is dus vrijwel onmogelijk bij een processor-temp. van 44 graden.
In het overzicht verder ook geen verontrustende of vreemde zaken dus ik denk dat je met bovenstaand advies een verbetering moet kunnen bereiken. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk