Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Printerproblemen na openen PDF bestand mijn overheid

Gestart door Twinny, woensdag 28 maart 2018, 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twinny

Hoi,

Ik wilde vandaag een PDF bestand uit Mijn Overheid printen maar hij gaf steeds aan dat er geen printer geïnstalleerd was maar dat is wel het geval, zie bijlage.
Het vreemde is alleen dat mijn printer dan niet meer werkt en opeens alleen het 1e printer icoontje nog zichtbaar is en de rest niet (Ik print met de HP Laserjet 1018 en die staat er dan niet meer tussen).

Als ik dan de printer aan en uit zet ga kijken bij de printerinstellingen dan staat hij er niet tussen, open ik een Word document en wil ik dit printen dan lukt het ook niet maar als ik dan de printer weer aan en uit zet dan staan alle printer icoontjes weer gewoon bij Apparaten en Printers en dan kan ik gewoon het Word document printen.

Maar als ik dan weer het PDF bestand wil gaan printen dan loopt weer alles vast en krijg ik weer de melding dat er geen printer geïnstalleerd is. 
Als ik het PDF bestand open in Acrobat Reader DC dan werken alle stappen maar zodra ik op afdrukken klik dan doet hij niets, ik krijg dan ook geen melding en alle printer icoontjes zijn gewoon zichtbaar.
Als ik een Word document open, deze opsla als een PDF, hem open en print dan werkt het gewoon!!!!
Kan het zijn dat de PDF documenten uit Mijn Overheid niet te printen zijn????

Of weet iemand waar het probleem dan wel kan liggen? Ik had eerst Adobe 9.5 maar heb nu de laatste versie geïnstalleerd maar heb nog steeds dezelfde problemen. Iemand tips voor mij???

Als ik dan

Hans

Op een pdf kan een printbeveiliging zitten dat klopt.

Twinny

#2
Citaat van: Hans op woensdag 28 maart 2018, 16:57:25
Op een pdf kan een printbeveiliging zitten dat klopt.

Hoi Hans,
Is dit te verwijderen die printbeveiliging en zo ja hoe?

Ik wilde net namelijk ook iets printen vanuit Mijn Rochdale (woningbouw), klik ik op printen werkt weer de printer niet...om moedeloos van te worden! :icon_confused:

Ik krijg nu ook deze melding te zien, zie bijlage

Reinier

Hoe is de printer aangesloten, via usb of als netwerk-printer via WiFi of netwerkkabel..?
Windows-versie..?

Twinny

Citaat van: Reinier op woensdag 28 maart 2018, 17:51:18
Hoe is de printer aangesloten, via usb of als netwerk-printer via WiFi of netwerkkabel..?
Windows-versie..?

Hoi Reinier,

Via netwerkkabel, Windowsversie 7

Ik heb net via Google gezocht op Print Spooler en heb toen alle stappen gevolgd en toen kon ik het overzicht dat ik wilde printen uit Mijn Rochdale (woningbouw website) wel printen. Dus ik helemaal happy dus opende ik ook het PDF bestand van Mijn Overheid en daar werkten weer alle stappen om te printen maar zodra ik op Afdrukken klik dan gebeurt er NIETS. Ik kreeg ook geen foutmelding, keek bij Apparaten en Printers en daar staat mijn printer gewoon tussen.

Reinier

Controleer de poort-instellingen van betreffende printer in de eigenschappen.
Heb onlangs zoiets bij de hand gehad bij een advies-bureau met 2 HP-printers.
Die had ik geconfigureerd op het IP-adres maar Windows wijzigde die instelling naar WDS en toen was de printer niet bereikbaar.
Ik heb toen beide weer op IP-adres ingesteld en beide in de router een vast IP gegeven, daarmee was het opgelost.
Wellicht is dat voor jou ook de oplossing.....

Twinny

Citaat van: Reinier op woensdag 28 maart 2018, 18:05:02
Controleer de poort-instellingen van betreffende printer in de eigenschappen.
Heb onlangs zoiets bij de hand gehad bij een advies-bureau met 2 HP-printers.
Die had ik geconfigureerd op het IP-adres maar Windows wijzigde die instelling naar WDS en toen was de printer niet bereikbaar.
Ik heb toen beide weer op IP-adres ingesteld en beide in de router een vast IP gegeven, daarmee was het opgelost.
Wellicht is dat voor jou ook de oplossing.....

Sorry Reinier, ik ben maar een leek en snap niets van wat je zegt hahaha. Kan je stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen? Ik zie alleen dit als ik klik op Eigenschappen van de printer icoon.   

Mijn printer deed net helemaal niets meer, kon de pc en printer tig x aan en uitzetten maar hij deed helemaal niets meer wat ik ook probeerde dus heb ik maar een systeem herstel gedaan naar 19 maart. Printer doet het nu wel als ik iets vanuit Word wil printen maar ik ben nu als de dood om dat PDF bestand uit Mijn Overheid te gaan printen, bang dat dan weer alles niet meer werkt.

Mijn printer werkt normaal perfect, alleen dus vandaag steeds niet bij dat PDF bestand van Mijn Overheid en ook via de website Mijn Rochdale(woningbouw) als ik op de printknop daar drukte (dit was trouwens geen PDF bestand, gewoon vanaf hun website iets wat ik moest printen). Alle andere documenten en PDF bestanden kan ik wel printen dus vraag me af of het dan inderdaad niet ligt aan een beveiligde PDF bestand zoals Hans aangaf?


Twinny

#7
Ik heb net via Google even gezocht op Printbeveiliging verwijderen PDF, dit uit laten voeren, nieuwe PDF opgeslagen op PC en geprobeerd te printen en dan geeft hij aan 'the document could not be printed'.

Denk hierdoor echt dat het aan het document zelf ligt  :icon_confused:


p.s.: ik heb als laatste geprobeerd, op die website waar de Printbeveiliging van het PDF bestand verwijderd was, dat gedownloade bestand van hun om te zetten naar een Word document en heb dat uiteindelijk wel kunnen printen. Ik hou het hier maar bij want ik ben nu 2 uur verder en voor mijn gevoel ligt het echt aan het PDF bestand zelf en niet mijn printer of instellingen  :icon_wink:

Reinier

Ik kan je wel met vrijwel 100% zekerheid zeggen dat het niet aan het PDF-bestand ligt of dat het een beveiligd bestand betreft want dan had het hele internet vol gestaan met klachten hierover.

Ik zie op dse screenshot van de poort-instellingen dat die laserjet op een usb-poort ( virtuele poort ) staat ingesteld en jij schrijft in een eerder bericht dat hij is aangesloten met een netwerkkabel..?
Deze printer heeft geen WiFi aan boord en ook geen netwerk-aansluiting zie ik in de specificaties van HP.
Printer wordt dus gewoon via usb gebruikt.
Ik denk dat je het probleem moet zoeken in Adobe Reader of de koppeling van PDF-bestanden en je printer.

Een optie dit probleem te verhelpen is de printersoftware opnieuw te installeren maar dan zul je de huidige eerst moeten verwijderen.
Bij de nieuwe installatie van het printer-stuurprogramma is het van het hoogste belang dat je de printer pas aansluit op de pc als de software daarom vraagt en niet eerder !

Frank

Vaak is de printerdriver de oorzaak die niet met een specifieke PDF indeling overweg kan, of de PDF indeling niet met de printerdriver.
Dit heeft dan als resultaat dat de printerdriver crasht en daardoor de printspooler ook waardoor alle printers verdwijnen en er niet meer geprint kan worden.
In dit geval probeer je te printen naar een Laserprinter waarbij de printerdriver ook allemaal PCL moeilijkheden kan hebben.

In dit geval kun je proberen om de allernieuwste Adobe Reader te installeren maar Foxit Reader werkt ook heel prettig.
Maar misschien zijn er ook nieuwe printerdrivers te krijgen, dat is ook het proberen waard.

Het kan heel veel zijn waarom specifiek deze PDF niet wil printen...

SMF spam blocked by CleanTalk