Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

C schijf

Gestart door ajacied, zaterdag 20 januari 2018, 13:11:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajacied

Hallo,mijn C schijf van de windows 10 home,staat volgens mijn computer met 241  GB half vol.Maar als ik treesize naloop kom ik niet verder als 62,5 GB.Heb alle voor handen liggende mappen nagekeken,maar kom ook niet verder dan 62,5GB.Waar staat de rest van de Gb?Kan iemand mij hiermee helpen?Thnx alvast voor jullie hulp. :icon_good:

derkdejong

geef eens aan op welke wijze je constateert dat de c schijf half vol zou zijn? liefst met een screenscan van schijfbeheer....

ajacied

Hoe maak ik een screenscan,sorry ik heb dit nog nooit gedaan.

ajacied

Mijn C schijf bestaat uit  454GB,en is voor 212 Gb gebruikt,ook heb ik alle systeemherstelpunten verwijderd uitgezonderd de laatste.Dit maak ik uit als ik via de verkenner ga naar mijn pc,dus bovengenoemde gegevens. 

Veng

Heb je al eens in "schijfbeheer" gekeken hoe het met je partities zit?
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

ajacied

Heb ik gedaan maar wat moet ik hiermee doen dan?

Reinier

Inderdaad, plaats eens een screenshot van schijfbeheer, dit dus:

ajacied

Ik heb al aangegeven dat ik dat niet kan ,heb al gelezen hoe maar het wil bij mij niet lukken.Dus jullie moeten mij maar geloven op mijn woord.Of iemand moet mij hierbij helpen,sorry

Gerrit

druk met je verkeerde muisknop op "deze computer"kies beheren=>schijfbeheer

ajacied

Dit snap ik maar ik kan geen screenshot maken hiervan,helaas,printscreen werkt op de een of andere manier niet bij mij.

Veng

Probeer:
1) Printscreen
2) Ctrl printscreen
3) Alt printscreen
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Gerrit

printcreen indrukken op het toetsenbord=>open paint=> druk op plakken

ajacied

Ik  geloof dat het gelukt is met het knipprogramma,anders hoor ik het wel.

ajacied

Voor de zekerheid ook maar treesize erbij gedaan,voor een goed overzicht.

Veng

Is het de verkenner die zegt dat je schijf half vol is?

Mss moet een virusexpert je systeem onderzoeken op malware.
Hoewel ik het nog niet eerder in de fora ben tegengekomen en ik hier ook nog niet direct aan denk bestaat er blijkbaar malware welke een (groot) deel van je harde schijf in beslag kan nemen maar zichzelf uitstekend kan verbergen. Dan zou je dus, zonder dat je het weet, gehackt zijn.


Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

SMF spam blocked by CleanTalk