Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Touchpad laptop werkt niet.

Gestart door robinio, zondag 16 juni 2019, 06:22:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robinio

Ik heb een Lenovo laptop met Windows 10 waarvan de touchpad niet meer werkt, zowel het gedeelte om de muis te bewegen als de linker en rechter muisbediening. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ? Alvast mijn dank !

Hans

Heb je die niet per ongelijk uit gezet vaak kun je deze uit zetten met een combinatie van toetsen vaak is dit de Fn toets en een van de F toetsen.
In windows 10 kan je ook het volgende doen
    Klik op de knop Starten.
    Klik op Instellingen > Apparaten.
    Klik links op Muis & Touchpad.
    Klik onder 'Verwante instellingen' op Extra muisopties.
    Het venster 'Eigenschappen van Muis' opent. Vanaf dit punt kunnen de stappen per merk laptop verschillen. Klik op het tabblad met daarop Touchpad.
    Klik eventueel op een link die leidt naar de instellingen voor de touchpad.
    Klik op de tekst die aangeeft of het touchpad aan of uit moet en sla de wijziging zo nodig op.
    Sluit de openstaande vensters via het kruisje.

Reinier

Jammer dat je niet aangeeft sinds wanneer dit probleem speelt..?
Kan heel goed door een Windows update veroorzaakt worden.
In dat geval kun je ervoor kiezen om via Systeemherstel de update(s) terug te draaien en daarmee het probleem te verhelpen.

robinio

Het probleem is denk ik zo'n 2 dagen geleden ontstaan dus 13 of 14 juni.

Reinier

Zijn er toen updates geïnstalleerd..?
Dat kun je terug vinden in Windows update in het scherm Instellingen.

robinio

De touchpad werkt ineens weer terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd. Vreemd...........

Reinier

Kromme volt uit de accu misschien..?  :icon_eek1: :icon_rolleyes: :schater: :icon_good:

robinio

Hahahah, wie zal het zeggen.....  Maak wel vaker vreemde dingen mee. Zal wel bij me horen.

In ieder geval bedankt voor de hulp / suggesties !

Reinier

Het wil wel eens gebeuren dat een bepaalde update, om wat voor reden dan ook, niet juist geconfigureerd wordt.
Vaak is een herstart van de pc / laptop dan voldoende om dat probleem op te lossen.
Afijn, voorlopig werkt het weer, mocht dat veranderen, meldt het dan weer..
Succes en have fun weer  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk