Internet valt dagelijks uit maar zeer inconsistent en alleen op de pc

Gestart door jamlego, vrijdag 03 mei 2024, 11:23:57

Vorige topic - Volgende topic

jamlego

Hoi,

Ja wifiproblemen mega irritant. Ik heb dit nu al een tijdje. Het internet valt op mijn pc nu bijna dagelijks uit tot ik mijn pc opnieuw opstart dan heb ik wel internet. Kan soms uren lang achter mijn pc zitten zonder problemen en dan gebeurt het weer. Op mijn telefoon heb ik hier nooit last van. Daar heb ik dan wel internet.

Kan iemand mij helpen?  :icon_help1:

John

Heb je je modem/router al 2 minuten van stroom afgehaald, dan je moden onder stroom en dan je router weer :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

jamlego

Ik heb een KPN box (vgm is dat alles in 1). We hebben geen aparte apparaat voor de router o.i.d.
Maar dit was het eerste wat ik probeerde toen het probleem ontstond een paar weken terug.

- KPN box resetten
- uit het stopcontact halen

Helaas niet opgelost :S

John

jamlego

Als het goed is wel. Tenminste als ik naar apparaatbeheer ga en het daar probeer up te daten dan staan er bij meerdere netwerken? dat ik de laatste versie heb.

Ik kan helaas niet op windows update de laatste update downloaden (foutcode 0x80070643).

John

derkdejong

uit stopcontact halen: da's niet genoeg om de modem/router echt stroomloos te krijgen omdat de trafo nog best een tijdje pit kan leveren.
dus stroomloos maken door het kabeltje van de trafo uit de modem/router te halen een paar minuten.

ook een truc voor je pc: rechtsklik op start en ga apparaatbeheer.
klik de rubriek netwerkadapters open, en klik rechts op je wifi-adapter.
in het menuutje dat je dan ziet kies je apparaat verwijderen.
sluit schermen netjes af, ga start/afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten'
bij de herstart zal windows de adapter maagdelijk terug installeren.
en dan: ga wederom apparaatbeheer, rechtsklik op je wifi-adapter, kies eigenschappen
ga tabblad energiebeheer, haal t vinkje weg bij 'de computer mag dit apparaat uitschakelen'

jamlego

Heb de link gebruikt en allerlei dingen geprobeerd. Maar windows update blijft het niet doen. Zie dat meerdere mensen het probleem hebben bij deze specifieke update. Maar weet niet ook niet of dit invloed heeft op mijn wifi ook. Maar dit laat ik even voor wat het is, tenzij het wel belangrijk is  :biggrin1:

@Derkdejong, heb je truc toegepast voor de pc. te vroeg om het te zeggen maar so far so good. Ik kijk even hoe dit gaat

jamlego

derkdejong

jammer, maar nog niet getreurd.
onlangs heb ik voor hetzelfde probleem dat ik maar niet opgelost kreeg met de trucs hierboven, gebeld met kpn.
uiteraard kwamen er een keuzemenu's, maar via de optie 'internet valt af en toe uit' zat ik redelijk snel waar ik zijn moest.
je krijgt achter die optie de mogelijkheid dat kpn de box op afstand reset.
moet je 10 minuten geduld hebben, maar sindsdien werkt de box weer naar behoren!

jamlego

Hoi derkdejong,

Ik zal het is proberen. Ik ga deze week met vakantie dus kan helaas even niets doen aan het internetprobleem en hierop posten. Maar wanneer ik terug ben ga ik ermee aan de slag en laat ik het weten.

derkdejong

SMF spam blocked by CleanTalk