Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Verbinding smartphone met computer

Gestart door jl.houwen, vrijdag 30 november 2018, 22:55:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jl.houwen

Sinds ik mijn smartphone opnieuw heb  geïnstalleerd kan ik geen verbinding via usb meer krijgen met mijn pc.
Hoe ga ik dat alsnog voor elkaar krijgen?

Android 4.2.2 op een samsung GT-I9082
"SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones.exe" heb ik al geprobeerd maar helpt niet.

Gerrit

druk met je rechtermuisknop op "deze computer"=>beheer=>schijfbeheer is hij daar wel zichtbaar?

Reinier

Heb je " Usb fout-opsporing" ingeschakeld in de instellingen..?

derkdejong

gechecked op een samsung met android 4.2.2 op fabrieksinstellingen:
is de smartphone juist ingesteld: na inpluggen usb-kabel trek je het menu naar beneden en daar moet op dat moment dan een optie zichtbaar zijn om usb in te stellen.
zie je die optie niet en heb je ook een andere usbpoort op de pc geprobeerd dan zijn er de mogelijkheden: de usbkabel is stuk, de usbaansluiting op de smarthone is kaduuk (en kan alleen nog voor laden gebruikt worden)   

jl.houwen


reactie 1: In schijfbeheer niet zichtbaar, ook niet na de werkende veranderingen van reactie 3

reactie 2: Kan nergens een "Usb fout-opsporing" vinden, niet op de smartphone, niet op de pc (windows 8)

reactie 3: Andere usb kabels geprobeerd, bij aankoppeling van eentje verscheen op de smartphone ineens een usb symbool met de boodschap "aangesloten als media-apparaat" (let wel, met de andere kabels werd wel opgeladen, maar verscheen dit niet).
Ik kon vervolgens bij "USB pc-verbinding" in plaats van media-apparaat (MTP), camera (PTP) aanvinken met als gevolg dat ie weer door de verkenner gezien wordt.

Later kwam nog wel een bericht op de samsung: "Geen software gevonden die het apparaat herkent. Sp3, Windows Media Player v11 of hoger, Samsung USB  Driver voor Windows Xp etc... moet zijn geïnstalleerd". Die WMP-eisen en samsung usb driver zijn er dus wel....

Maar ik kan weer met de Verkenner aan mijn bestanden.........

Dank jullie wel dus en speciaal derkdejong.

Groet,
Jan

Gerrit

ik heb al menigmaal uitgelegd het verschil tussen data en laad kabels u bent weer een voorbeeld......helaas.
kwaliteit kost nu eenmaal geld :redface:

Reinier

Er zijn zeker verschillen tussen micro-usb data- en laad-kabels.
De laatste mist nl. de bedrading van de data-punten dus zorg voor een goede, universele kabel van usb 2 naar micro-usb, iets als dit , maar bij Action hebben ze ook zoiets ( eergisteren nog gekocht en werkt top ).
Micro-usb kabels die alleen geschikt zijn om te laden worden hier in de EU vrijwel niet meer verkocht, hooguit als het gaat om Chinese import-meuk van € 1 o.i.d.

Daarnaast zou je deze usb-driver geïnstalleerd moeten hebben, je vermeldt helaas niet het versie-nummer van jouw driver in je begin-post...
CiteerIk kon vervolgens bij "USB pc-verbinding" in plaats van media-apparaat (MTP), camera (PTP) aanvinken met als gevolg dat ie weer door de verkenner gezien wordt.
Dat is inderdaad wat er zou moeten gebeuren, soms moet je op de smartphone echter eerder genoemde " Usb fout-opsporing" aanzetten, ook die melding zou als een popup tevoorschijn moeten komen indien van belang.

Met de juiste usb-driver zou je dan de foon op je pc moeten zien, daar moeten kunnen "uitklappen" om de intern en externe ( sd-kaart ) opslag te kunnen bekijken via de verkenner.

jl.houwen

Ik hoor nu voor het eerst over twee types usb-kabel, wel goed om te weten.

Die usb-driver is versie: 2.12.5.0

" Usb fout-opsporing" heb ik nog steeds niet kunnen vinden op mijn smartphone............

Reinier

Citeer" Usb fout-opsporing" heb ik nog steeds niet kunnen vinden op mijn smartphone............
Die zit verstopt onder "geavanceerde opties"o.i.d....kan me dat niet precies herinneren..
Ik heb zelf een foon met Android 8.1, vandaar. Kan het dus ook niet even vlug nakijken.

Was de link vergeten naar de juiste driver, hier is hij als nog.
Op deze pagina vindt je een stappenplan hoe je de driver installeert op de verschillende Windows-versies.


SMF spam blocked by CleanTalk