Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

uitloggen bij een shared folder

Gestart door dogan, dinsdag 24 juli 2018, 18:13:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dogan

goedendag ik ben nog nieuw hier maar doe mijn best :-) :icon_biggrin1:
ik heb met 7 vrijwilligers op een netwerk een pc gezet die 7 accounts heeft met 7 eigen shared folders met pasw
nu gaat het goed die ze allemaal vanaf hun eigen pc kunnen inloggen op de gedeelde map van die lokale pc alleen hoe kunnen ze weer uitloggen / afmelden soms wil een ander achter hun pc en dan staat de gedeelde map nog open en die ander wil bv met zijn inlog gegevens inloggen op die pc met meerder gedeelde mappen maar dat word een rommeltje dus hoe kan ik na inloggen bij gedeelde map op andere pc in lokaal netwerk mij weer afmeldin ik kan op internet niets vinden
graag hoor ik van jullie
groeten dogan

lucas

#1
Je vraagt iets wat eigenlijk niet kan. Als een gebruiker onder zijn account ingelogd staat. Hoe zou de computer dan moeten weten dat iemand met een ander account werkt onder het account van degene die ingelogd staat? In deze setting kun je alleen op basis van afspraken verplicht uitloggen en opnieuw inloggen introduceren. Of men zich er aan houd is de vraag. In en uitloggen is te realiseren door je af te melden en weer aan te melden onder het nieuwe account. Of door Windows in zijn geheel af te sluiten en weer op te starten.

Hier staat vermeld hoe je in dit soort situaties kunt afmelden.

dogan

hallo bedant voor je reactie ik heb de link gekeken maar die kruis komt er niet helaas
ik zoek dus free software ( echte hollander ) om een pc in een lokaal netwerk als file server te gebruiken ik heb geprobeerd met linux ubuntu en dan samba als server maar dat gaat mij te diep in het netwerkgebeuren in
ik wil niet dat de "server" via internet communiceert vanwege beveiligings- redenen en privacy ik heb ook al hfs geprobeerd maar de server pc gaat /s avonds en in weekend uit en daar kan het prog niet tegen
mischien weet iemand iets ?

lucas

#3
Alt en F4 Werkt ook niet? En Windows opnieuw opstarten werkt ook niet   :icon_confused:
Welke Windows versie wordt hier eigenlijk gebruikt?
Als de server niet via internet mag, staan de stations dan allen aangesloten op het interne netwerk?

Reinier

Wellicht moet je de pc dan niet voorzien van Windows maar van een Cloud- of NAS software.. ( FreeNAS bijv )...
Dan heb je een file-server die beschikt over zowel SMB, FTP als NFS, ieder z'n eigen account en machtigingen....
Het probleem van gelijktijdige gebruikers is dan ook opgelost...

SMF spam blocked by CleanTalk