Hoofdmenu

Welke CPU met 2070?

Gestart door Robin, zaterdag 22 juni 2019, 09:38:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin

Hallo,

Het doel van mijn pc is voornamelijk gaming, momenteel heb ik een 8700k, maar heb vernomen dat Ryzen CPU vaak beter presteren voor gaming.

Als ik zou willen switchen naar AMD, welke CPU zal dan het beste uitkomen?

-Robin

Reinier

Dat hangt af van de games dioe je ermee speelt, dat heeft betrekking op de algemene systeemeisen.
Maar met het oog op de toekomst zou ik minimaal een Ryzen 5 maar waarschijnlijk voor een Ryzen 7 gaan.
Vergeet niet dat je daarvoor ook een ander moederbord nodig hebt en snel geheugen, daar heeft de Ryzen veel baat bij.
De vraag blijft dan of je zoveel wilt investeren ( moederbord, cpu en ram )  voor een beetje betere game-ervaring ?
Je kunt er ook voor kiezen om je settings ietsje lager te zetten wat veelal een hogere fps oplevert en daarmee ook de ervaring opkrikt....

Robin

Ik vind mijn 8700k iets te duur voor alleen game gebruik. Daarom zou ik deze kunnen verkopen en Ryzen 7 kunnen kopen. Dat zou mij een hoop geld schelen, alleen wil ik niet dat mijn prestaties omlaag gaan, het liefste omhoog natuurlijk.

Reinier

Dat is wel de meest wazige reden die ik ooit gehoord heb.... :icon_eek1: :icon_eek1:
Je hebt die 8700K toch al...? Ding is betaald ( neem ik aan ) en werkt naar behoren.
Als je die zou willen verkopen krijg je zo wie zo geen nieuwprijs terug maar zeg € 100 minder als wat jij nieuw betaald hebt.
Ik verwacht dat je voor je 8700K max. zo'n € 250 - 300 terug krijgt.

Van die opbrengst moet je dan een Ryzen kopen, en een ander moederbord en misschien nog sneller geheugen.
Dat kost je in totaal meer dan je voor je 8700K terug krijgt en daarbij moet je dan ook Windows opnieuw installeren en een nieuwe Windows-licentie aanschaffen.
Windows zal na het wisselen van het moederbord niet meer willen activeren.

Dus kort samengevat:
het levert je niks op maar kost je juist extra geld èn de moeite van het opnieuw installeren van Windows.
Nog even afgezien van het feit dat een Intel processor zoals jouw 8700K in "single-core" gebruik nog steeds sneller is als een Ryzen.
En laten de meeste games nou nog steeds gebruik maken van 1 processor-core...

Als je multi-core gebruik maakt van een Ryzen, zoals bij foto- en videobewerking bijv, dan is een Ryzen ( i.c.m. snel geheugen ) sneller als jouw 8700K.

Het is uiteraard jouw portemonnee en jouw geld en jij beslist uiteindelijk wat je doet maar naar mijn idee ben je niet slim bezig.
Een computer en een auto zijn zo'n beetje de dingen waarbij je de hoogste afschrijving hebt dus zolang het goed werkt, gewoon blijven gebruiken.
Het is uiteindelijk de videokaart die in 98% van de gevallen het verschil maakt.  :yess: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk