Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Screenshot van video (op RTLXL/Videoland) geeft zwart beeld

Gestart door pombeer2, woensdag 13 november 2019, 23:38:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pombeer2

Goedenavond! Ik heb het volgende probleem, waarmee jullie mij hopelijk kunnen helpen!

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop en als ik daarmee een screenshot maak van een video op RTLXL.nl/NPOstart of Videoland.com krijg ik zwart beeld op het gedeelte van de afbeelding waar de video te zien was (zie screenshot hieronder).

Ik kan dus geen screenshots maken van de video zelf, maar wel van het scherm rondom de video (dat gedeelte komt wel goed op het screenshot te staan). Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit op kan lossen?

Ter info:
- Ik heb dit probleem niet als ik een screenshot maak van een video op Youtube of Dailymotion, maar wel bij video's op de site van NPOStart, RTLXL of Videoland.
- Op mijn oude laptop kan ik wel gewoon screenshots maken van de video's op Videoland/RTLXL/NPOStart.
- Ook als ik een programma gebruik om screenshots te maken (ScreenhunterFree 6.0), krijg ik een zwart scherm te zien.
- Het betreft een HP Pavilion 15-cs2846nd laptop.
- Ik heb de videokaart-Driver geüpdatet (en de updates van mijn computer geïnstalleerd).


Eerst dacht ik dat de NPO/RTL de video's had beveiligd tegen het maken van screenshots, maar aangezien ik wel screenshots op mijn oude laptop kan maken kan het dat niet zijn. Tevens hoor ik van veel andere mensen dat zij nog wel screenshots kunnen maken van de desbetreffende uitzendingen.

Ps. Ik heb mijn vraag ook een week geleden op een ander forum gesteld maar daar heb ik helaas geen antwoord op gekregen. Vandaar dat ik het hier eens probeer.

Alvast bedankt voor de hulp!

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

pombeer2

Hoi John,

Ik heb het programma geprobeerd maar helaas ook hiermee hetzelfde resultaat.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval! Mocht je nog andere tips hebben, dan hoor ik het graag!

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

pombeer2

Hoe doe ik dat precies in Windows 10? Ik heb op internet gezocht hoe ik dit moet doen, maar kom er niet uit.

pombeer2

Misschien dat dit niet mogelijk is bij mijn laptop? De schermen / instellingen die ik zou moeten zien, kan ik niet vinden..

miljow

ik maak altijd screenshots met Gyazo
snel en makkelijk te gebruiken

Reinier

#7
Screenshot Deluxe v8, gratis en werkt perfect : https://download.cnet.com/Screen-Shot-Deluxe/3000-2192_4-10263041.html

Als je Firefox gebruikt kun je als addon "Video Download helper" installeren in je browser.
Daarmee kun je vrijwel alle gangbare video's opnemen, ook streams...
T'is maar een idee natuurlijk....

pombeer2

Hey, dank voor jullie berichten. Het probleem zit hem niet zo zeer in het programma op screenshots te maken of het scherm op te nemen, want ik heb verschillende programma's hiervoor gebruikt (en blijf zwart beeld houden).

Het is dus waarschijnlijk een instelling op mijn laptop of zo.

Misschien dat hardwareversnelling uitzetten zou kunnen helpen maar heb nog niet kunnen vinden waar ik dat precies moet doen.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

pombeer2

Het probleem is opgelost!  :icon_biggrin1:

Het was inderdaad de hardwareversnelling die ik in de Google Chrome browser uit moest zetten, zoals John aangaf! Nu werkt het weer perfect!

Thanks voor het meedenken allemaal!


John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

En weer die drama-browser.....blij dat ik die narigheid niet op m'n systeem heb..
Succes ermee weer  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk