Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hulp nodig met upgraden pc

Gestart door Blastaq, zaterdag 11 mei 2019, 17:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blastaq

Okey ik wil dus al een tijdje mijn pc upgraden, nou is er 1 onderdeel naja eigenlijk 2 waarvan ik niet op de hoogte ben hoe ik dit moet doen.
Ik zal het zo goed mogelijk proberen uitteleggen!
Ik heb 2 computers waarvan 1 een SSD heeft, de bedoeling is dat daar een nieuwe SSD inkomt en de oude naar me 2e computer gaat dus zo:

PC 1: SSD 250 gb daar naar PC 2
PC 1: krijgt een nieuwe 500 GB SSD

Het probleem zit hem in windows.

Op pc 1 zit windows geinstaleerd op mijn SSD
Op pc 2 zit deze geinstaleerd op een standaard 1 TB schijf.

Maar als ik hem nu zo upgraden op de manier die ik weet. zou ik gewoon simpel SSD eruit SSD erin doen.
maar dat zou betekenen dat PC 1 geen windows meer heeft en PC 2, 2x windows heeft een keer op de SSD 250 gb en een keer op de 1TB schijf....

hoe fix ik dit? ik zat zelf te denken aan eerst pc 1 reseten dan windows installeren op de extra 3TB harde schijf
vervolgens de nieuwe SSD 500 gb erin doen, weer de pc reseten en dan instaleren op de SSD.

en voor pc 2, de SSD 250gb erin doen, pc reseten en dan windows vanaf mijn 1TB schijf op de ssd te zetten.

Ik heb alleen geen idee of dit werkt kan iemand mij helpen?

lucas

Ok staan op beide computers Windows 10?
Heb je gebruik gemaakt van de gratis upgrade van Win10?
Heb je een Oem versie van Windows 10?
Heb je Windows 10 op een CD staan met productcode?

Lees hardware vervangen Windows 10 heractiveren 👍🏻👍🏻

PCtuner

Hi,

Overigens kan de SSD die in PC 1 zit, niet zomaar worden overgezet naar PC 2. Waarschijnlijk zit daar ander hardware in en een ander moederbord. Als dit het geval is, betekend dat er her-installatie sowieso nodig is van Windows 10, anders krijg je waarschijnlijk BSOD's en zal het nooit zo stabiel lopen.

Nieuwe PC met gebruikte SSD of HDD, eerst formatteren en dan Windows 10 erop zetten.

Reinier

Je koopt eerst die grote SSD van 500 Gb.
Die sluit je aan op het moederbord van Pc1 als 2e schijf.
Installeer Macrium Reflect om de 250 Gb SSD te klonen naar de 500 Gb SSD.
Sluit de pc af, koppel de 250 Gb SSD af en haal hem uit de pc.
De 500 Gb SSD sluit je vervolgens aan op de SATA-poort van de 250 Gb SSD op zat.
Start de pc op en klaar ben je.

Dezelfde procedure herhaal je op Pc 2, alleen moet je nu eerst de 250 Gb SSD leeg maken door met Macrium Reflect of Minitool ( beide gratis ) de partities te verwijderen.
Als de SSD leeg is volg je dezelfde procedure als hier boven, echter kloon je nu de HDD naar de SSD.
Dat kan een probleem opleveren omdat de HDD van 1 Tb groter is als de 250 Gb SSD.

Mocht je daar niet uitkomen, installeer dan Windows opnieuw op de SSD maar zorg er wel voor dat je eerst alle moederbord drivers download bij de moederbord-fabrikant !

Het klonen van de schijven is de snelste manier, dan hoef je geen nieuwe installatie te doen.
Overigens is dat wel het beste, dan heb je een schone Windows die optimaal presteert.  :yess:

Succes  :icon_good:

PCtuner

En inderdaad clonen is ook een optie  :yess:!

SMF spam blocked by CleanTalk