Foutmelding scanner - kan drivers niet verwijderen en opnieuw installeren.

Gestart door Digibeet, zondag 23 juni 2024, 12:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Digibeet

Hallo mensen :)

Hopelijk post ik dit op de juiste plek van het Forum.
Ik heb een probleem met mijn HP ENVY 5032 printer/scanner.
Printen gaat goed, maar bij het scannen krijg ik sindskort de volgende foutmelding:
Kon geen verbinding maken met de scanner. Er is geen scanner gedetecteerd of HP Smart is niet compatible met de scanner in deze printer

Via de HP Helpdesk-bot kom ik niet verder en die adviseert mij om uiteindelijk de software opnieuw te installeren. Als ik dat nu doe, geeft hij aan dat de drivers al geinstalleerd en up-to-date zijn dus ik moet de scanner/printer software eerst verwijderen. Maar vreemd genoeg staan die nergens in het lijstje van Programma's en Onderdelen in mijn configuratiescherm, dus ik KAN niets verwijderen, dus ik kom in een loop terecht.
De "HP Print En Scan Doctor" biedt ook geen oplossing.

Gelijktijdig met dit probleem, had ik hetzelfde gedoe met mijn Brother Label Printer QL-700, maar dat heb ik kunnen oplossen door een tip die ik ergens anders op dit forum heb gevonden:
- Printer geselecteerd
- knop "verwijderen" en bevestigen op vraag "wilt u verwijderen"
- pc opnieuw opgestart
- terug naar printers en scanners
- nieuwe printer toevoegen
maar dat helpt in het geval van mijn scanner helaas niet....

Weet iemand zo wat het probleem kan zijn en waarom ik de software nergens in mij computer kan terugvinden om hem te kunnen de-installeren? Er moet iets gebeurt zijn waardoor beide printers ineens raar zijn gaan doen.

derkdejong

ik denk dat je die hp-app niet vindt op die plek. het configscherm is daarvoor te oud.
wel via rechtsklik op start, kies instellingen, en dan de categorie apps & onderdelen.
en als ze daar weg zijn, in de verkenner (mappen: gebruikers/jouwnaam, progfiles en progfilesx86 en progdata) alles van hp handmatig weghalen.)
dan via start, startmenu, opnieuw opstarten (dus niet afsluiten en weer aanzetten) en bij hp de software ophalen.
jies daarbij zo mogelijk voor het complete driverpakket, en liefst niet de hp-smart-app!

Digibeet

hallo derk,
bedankt voor je snelle reaktie :)

het is me dankzij jou gelukt de drivers te verwijderen en heb alle andere HP restanten handmatig verwijderd.
computer opnieuw opgestart, nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd. computer weer opnieuw opgestart,
maar het probleem is helaas niet opgelost... printen doet ie wel en als ik wil scannen komt weer die foutmelding.

kan het dan toch aan de firewall of iets dergelijks liggen?
het vreemde is dat op een dag allebei mijn printers vreemd gingen doen.

Digibeet

ow ik lees nu "liever niet de HP-Smart-App".
is dat vanwege technische redenen of privacy?
ik zal nu zoeken naar andere drivers dan de smart-app

Digibeet

bedankt derk!
ik heb de basis drivers voor de printer geinstalleerd en nu werkt het wel :)
dus het probleem is opgelost
mijn dank is groot
sjak

Gerrit

tja de hp drivers downloaden niet auto de scandrivers :koffielezen:
heb maar een plaatje toegevoegd

Digibeet

aha... je moet het maar allemaal net weten...
ik heb nu idd de HP Easy Start geinstalleerd en het werkt.
de Software-Hulpprogramma ook maar doen dan?

SMF spam blocked by CleanTalk