Nieuwe aanschaf MB/CPU/RAM

Gestart door Jurjen, donderdag 14 maart 2024, 10:55:56

Vorige topic - Volgende topic

Jurjen

Hoi Mede forumleden.

Inmiddels heb ik mijn oude beestje weer verkocht. (10850k)
En mag er iets nieuws gebouwd worden.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Nieuwe videokaart ( 7900 xt ) is inmiddels binnen, enkel heb ik dus nieuwe mb/cpu/ram nodig.
Ik game voornamelijk, (cod, battlefield )  op 1440p met 165hz scherm
Altijd intel gehad, maar nu misschien wat anders?

Het moet niet de hele wereld kosten, namelijk
MB/ rond de 180 euro ?
CPU/ rond de 365 euro
Ram/ rond de 130 euro.

Dit is een schatting, mag iets meer of minder zijn.

Zelf heb ik gezien:
CPU - AMD 7800x3d
RAM - G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N
MB - ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI

Nu schijnt dat het mb een beetje mwa is, instabiel bij sommige bios, en sommige zeggen weer van niet.
Heb altijd asus gehad, en bevalt prima, asrock/gigabyte vind ik als merk beetje mwa, terecht?

Laat maar eens weten of jullie goeie tips hebben!   :respect:

Pearl

Heb hier tegenwoordig altijd Asrock na problemen met Asus, MSI en Gigabyte moederborden in het verleden.

En AMD is goed bezig, het maakt weinig uit met vergelijkbare processoren van Intel.

alex

Draai al jaren hier op AMD, naar volle tevredenheid kan ik zeggen.

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Jurjen

Kleine update:

Inmiddels het onderstaande setje maar besteld.
Ook ingebouwd en al, en het werk!
Ram stond niet specifiek op de qvl list, maar wel een net ander type. ( erop gegokt) en werkt dus :icon_good:

Pc draait goed, het opstarten is alleen drama, duurt echt wel 50 sec.
Komt dus voornamelijk door de dram check, dit duurt gewoon lang, maar zodra je de check uitzet krijg je bij het opstarten een blue screen.
Schijnbaar is dit allemaal bekend op internet.. ( niet in verdiept eigenlijk)  maar het is wat het is.. dan de pc maar iets eerder aanzetten voordat je hem kunt gebruiken  :schater:

Verder presteert de 7900 xt naar behoren, zodra die warm wordt hoor je de fans echt heeel duidelijk, net een stofzuiger, maar dat is blijkbaar de toekomst.
Als model heb ik: XFX 7900 XT speedster 310 Black edition.  :read4:

7800x3d is ook in orde, daar wel die krynot van thermal grizzly op gesmeerd en niet de goedkope zooi.
Blijft koel dus dat is goed, ( mag ook wel met een 420 rad met 6 fans erop ) had niet anders verwacht eigenlijk..

Verder moederboard.. in 2 woorden, saai, werkt.
Geen RGB ergens te bekennen, uiterlijk is ook saai. maar doet wat het moet doen. helaas toch een 180 euro voor een b650 chipset, ipv een x670 chipset.

AL met AL tevreden,  totaal heb ik 360 euro moeten bijleggen voor cpu/mb/ram.  ( oude nog verkocht )
Dat is in mijn ogen niet veel geld, voor de gpu heb ik 400 euro moeten bijbetalen. ( oude ook verkocht )    :respect:

SMF spam blocked by CleanTalk