Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Uitlezen BIOS paswoord HP EliteBook 2170p

Gestart door kawasaki1972, zondag 08 juli 2018, 12:45:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kawasaki1972

Sinds een paar weken heb ik een HP EliteBook 2170p. Het is een ex-bedrijfslaptop die ik via een handelaar in afgedankte bedrijfs apparatuur heb gekocht. De laptop doet het prima, maar en zit een paswoord op toegang tot de BIOS settings. De handelaar verzekerde mij via het bedrijf waarvan hij de laptop had gekocht aan het paswoord te kunnen komen, en met dat in het achterhoofd heb ik de laptop gekocht. Een lang verhaal kort: Dat paswoord gaat waarschijnlijk niet komen. 

Nu weet ik dat er allerlei bootCD's zijn, waaronder Hirens waarmee je een kans hebt het BIOS paswoord te kunnen resetten, maar in de eerste plaats moet je exact weten welk type BIOS je hebt (ik weet het niet) en ik weet ook dat dit zeker bij HP wel eens tot een laptop zou kunnen leiden die helemaal niet meer opstart aangezien er na 'resetten' een conflict in het BIOS kan zijn. Het risico op het laatste wil ik niet lopen, dus 'zomaar iets proberen' ga ik niet doen.

Mijn vraag is: Weet iemand of er software is (ik neem aan via een USB-boot) waarmee ik het BIOS paswoord zou kunnen UITLEZEN zonder het te resetten. Of is er wellicht een andere manier voor mijn HP laptop?

Aanvullende info: OS = Win7 Ultimate 64 bit, licentiesticker Win7 Professional aanwezig, maar deze is dus niet van de versie die is geïnstalleerd.
Een ander OS installeren om het BIOS-PW te kunnen achterhalen is geen probleem. De BIOS versie is een vrij oude, indien nodig zoek ik de versie even op.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen met het achterhalen van mijn BIOS paswoord.
Alvast dank voor jullie hulp.

lucas


derkdejong


kawasaki1972

#3
@ Lucas, Dank voor de tip. Hier had ik uiteraard al naar gezocht , maar de laptop die je refereert is een heel andere, met mogelijk ook een andere procedure voor een ander model laptop zoals ook al in het filmpje staat.
@derkdejong,  Ik wil nog aangeven in de BIOS settings dat de laptop automatisch moet aangaan bij het openklappen van het beeldscherm en de tijd voor het aanblijven van het verlichte toetsenbord instellen. Daarnaast wil ik de bootorder nog aanpassen. Als er een USB schijf is aangesloten start de laptop niet op aangezien deze van USB probeert te booten. Ik wil alleen opstarten van USB als ik dat bewust zelf via F9 wil doen.  Deze dingen zijn allemaal instelbaar in de BIOS settings.  De handleiding voor het openen van de laptop had ik al. Verwijderen van de batterij is in het geval van de EliteBook 2170p lang zien zo eenvoudig als voor het model in het filmpje. Hij moet echt half uit elkaar.
Bestaat er geen USB boot software of onder een OS draaiende software die het BIOS paswoord kan uitlezen?     

EDIT: waar ik eerder zei 'half uit elkaar' bedoel ik 'nog net niet helemaal uit elkaar.' Zelfs de twee helften die de body vormen moeten van elkaar om het stekkertje van de batterij te kunnen bereiken.  :icon_mad:

Reinier

#4
Het batterijtje verwijderen om het BIOS password te resetten / verwijderen gaat niet werken dus bespaar je die moeite.
Bij deze professionele bedrijfs-laptop is het wachtwoord nl. opgeslagen in een aparte chip die niet afhankelijk is van de batterij.

Voor zover mij bekend is de enige optie contact op te nemen met HP Business support, die kunnen je een aangepast MSC-bestand sturen om het password te resetten.
Als men daar niet aan mee wenst te werken, iets wat mij overigens niets zou verbazen, dan zou ik het ding retour verkoper doen. :yess: :yess:

kawasaki1972

#5
Dit bedoelde ik inderdaad met dat sommige laptops het helemaal niet meer doen ne een poging via een BootCD het paswoord te resetten. HP's zijn goed beveiligd tegen kwaadwillenden die op zo'n manier toch aan bedrijfsinfo van beveiligde computers te komen. 
Inmiddels is de status wat anders. Ik heb nog helemaal NIETS gedaan met de BIOS batterij of wat anders. De laptop was uit, ik haalde de batterij (de accu) eraf. Na terugplaatsen knippert de batterij led fel en 50% (wit) en brandt ook de led die geeft dat het systeem aan is (en in de aan-uit schakelaar), maar er gebeurt niets. Ik krijg 'm niet meer aan. Ook geen andere led die gaat knipperen of een fan die aangaat. Batterij eruit en aan de lader idem symptomen. Harde reset gedaan en daarna aan de lader haalt allemaal niets uit. Andere SSD erin, ander RAM module erin. Geen effect. Deze blinkcode kan ik niet vinden. Ik denk dat de laptop kapot is. Puur toeval dat ie dat net na het plaatsen van de post over het BIOS paswoord doet. De accu is vol en de AC geeft gewoon power.
  :icon_frown: :icon_confused:


kawasaki1972

#6
Nou, mooi shit. Ik denk dat ie echt kapot is.
SSD, RAM modules, voeding en accu getest in andere laptop en deze doen het gewoon.

Bij het in de laptop plaatsen van de accu hoort normaal heel even het acculampje op te flitsen (geel). Dat doet ie nu niet.
Bij het plaatsen van de accu  OF inpluggen van de AC adapter gaat het acculampje wit knipperen waarbij het wisselt tussen 50% en 100%. Het powerlampje aan de voorkant van de laptop en in de aan-uit schakelaar gaat een paar seconden nadat het systeem is voorzien van spanning aan en blijft branden, maar er gebeurt helemaal niets. Wat ik verder ook probeer.  De meest aannemelijke oorzaak voor een dergelijke blink code is een defect mobo. 

En dan is het gewoon helemaal afgelopen.
Jammer, 't Was een mooie i7 machine. Met i5 zijn ze voldoende te koop, maar i7 heb ik toch wel even naar moeten zoeken.....  :emo:   

Het enige wat ik nog ga proberen is de accu via de permanent gevoede USB-poort langzaam helemaal laten ontladen in de hoop dat er dan iets 'reset.,' Ik ga er helemaal niet vanuit dat dit iets gaat opleveren (P<0.001), maar niet geschoten is zeker mis.

Een beetje off-topic gezien de titel, maar als iemand hier de oplossing voor heeft of nog meer dingen die ik kan proberen .... 
Een nieuw mobo heeft voor een laptop van een paar honderd euro geen zin meer natuurlijk..


kawasaki1972

https://h30434.www3.hp.com/t5/Business-Notebooks/Elitebook-Folio-9470m-Won-t-Turn-On-Flashing-Charge-Light/td-p/5944192
toont EXACT wat er met mijn laptop aan de hand is.
Het ziet er niet hoopvol uit.
Ik krijg niet de indruk dat de laptop de fan probeert te bekrachtigen, maar zal de fan en koeler toch even uitblazen. Als het niet werkt (ik verwacht het niet) zal ik de laptop eens in de koelkast leggen en kijken wat ie daarna doet.
't Was wel vrij warm toen ik 'm gisterenavond uitzette ...

kawasaki1972

HAHAHAHA het is niet te geloven.
Even de fan uitgeblazen en wat lucht uit de compressor op de CPU koeler gezet, en NU DOET IE HET WEER!!!!!
:yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: :yay:
Heel bijzonder!
Inmiddels nog wel met een andere RAM module en een HDD ipv SSD, maar da's een kwestie van weer terugbouwen naar hoe de laptop was.
Ik ben uiteraard blij dat ie het weer doet, dus nu heb ik alleen het BIOS paswoord nog dat ik wil uitlezen.
Ik zal HP even een berichtje sturen. Ook nu weer: niet geschoten = zeker mis

Reinier

Mooi.... :yay: :icon_good:,  nu afwachten hoe ze bij HP reageren...
Mijn ervaringen met HP klantenservice zijn ronduit negatief maar anderen zijn er zeer over te spreken dus ik ben benieuwd.... :icon_confused:

SMF spam blocked by CleanTalk