Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Aerofly Professional DeLuxe wordt bij opstarten afgebroken.

Gestart door jannus, donderdag 20 december 2018, 15:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jannus

Aerofly Professional DeLuxe versie 1.8.0.9 draait bij mij prima op een win7 pc. Heb dit programma nu geïnstalleerd op een wat oudere pc waar het vroeger ook op draaide (toen XP nu daar ook win7 op geïnstalleerd) maar bij het opstarten geeft win7 aan dat het een fout heeft geconstateerd en breekt dan af. Welke fout is niet duidelijk. Wellicht te tracen met een debug programma (welke) of zijn er andere suggesties ?

Reinier

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.


Reinier

Jouw pc voldoet niet aan de minimale systeem-eisen om dit spel te kunnen spelen, zie deze pagina.
De processor is niet snel genoeg, je hebt maar 2 Gb werkgeheugen terwijl 4 Gb als minimaal wordt aangegeven...
Ook de videokaart voldoet niet aan de eisen, je hebt maar 128 Mb videogeheugen terwijl 1 Gb vereist is.

Kort gezegd, met dit antieke systeem kun je deze versie van die vluchtsimulator niet spelen, daarvoor is het domweg te oud.

jannus

Zoals in mijn eerste bericht staat vermeld heb ik Aerofly Professional DeLuxe versie 1.8.0.9, een oude versie van 2007 die ik op dezelfde computer had staan onder XP. Dat werkte uitstekend. Nu na installatie van WIN7 dus niet meer. Vandaar mijn vraag.

Reinier

ik ken het spel niet en heb ook de hardware niet om het onder XP te testen, ik ga af op wat de gelinkte, gerenommeerde website aangeeft.
Meer of minder kan ik er niet van maken.
Buiten het feit dat de hardware niet aan de eisen voldoet kan het ook zo maar zijn dat de software van die flightsim dusdanig verouderd is dat deze conflicteert met de nieuwe drivers etc. die Win7 gebruikt.
Als je daar verder in wilt zoeken kun je naar fouten kijken in de windows logboeken of je draait het programmaatje WhoCrashed om meer duidelijkheid te krijgen.

lucas

Gewoon xp er bij installeren spel is simpelweg niet geschikt voor win7.


SMF spam blocked by CleanTalk