Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Krijg muis niet goed geconfigureerd

Gestart door John, vrijdag 13 december 2019, 22:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Ik krijg mijn draadloze muis (of windows 10 pro) niet goed geconfigureerd, en dan vooral met het slepen van vensters, zodra ik bijvoorbeeld windows verkenner geminimaliseerd tot klein venster ff wil verplaatsen, dan verschijnt er een groene 1, en maximaliseert het venster, dit gebeurd ook met andere programma's, ik kan dus niet verslepen met behoud van de juiste grote van het venster :Kicon_frown: Ook bedrade muis geprobeerd, zelfde euvel, alles nagelopen in muisconfiguratie met betrekking tot de knoppen en hoe ze moeten handelen bij 1 klik of 2 klikken, ook klikvergrendeling in en uitgeschakeld, internet afgestruind, maar niks helpt :Kicon_frown: :Kicon_o_O: Drivers zijn up to date, windows 10 ook, hieronder een printscreen wat er gebeurd als ik de muis op de balk zet en hem wil verslepen naar een andere plek op het scherm, waar kijk ik overheen, nooit geen problemen gehad daarmee :Kicon_question: :Kicon_o_O: :Kicon_rolleyes:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Dit lijkt mij gerelateerd aan de video-driver, het lijkt alsof er aangegeven wordt dat dit scherm 1 betreft..?
Je kunt eens proberen de video-driver te verwijderen m.b.v. DDU en daarna rebooten, kijk of het daarna nog zo os..?

Gerrit

#2
en heeft u dit ook gelezen

en deze is voor als het toch een windows bug is

John

@ Reinier, dat dacht ik ook in 1ste instantie, maar alles gedaan wat je zei, probleem blijft :Kicon_frown: ook de nieuwste software/driver gedownload en geïnstalleerd van AMD, probleem blijft :Kicon_frown: Snap er geen ene moer meer van :Kicon_o_O: :Kicon_rolleyes: :Kicon_question:
@ Gerrit, ja alles gelezen en geprobeerd, kom daar ook niet verder mee helaas, ik snap geen reet waar die groene 1 vandaan komt :Kicon_rolleyes: :Kicon_o_O: :Kicon_question:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

porrelaar

Ligt het probleem aan je muis of ligt het aan (de software voor) je monitor?

Het is eerlijk gezegd een gok in het wilde weg, John, maar heb jij misschien een monitor van het merk AOC en heb je daarvan de software screen+ geïnstalleerd?
Ik kwam die groene 1 tegen in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=boP4p5b5VGo
En ook in dit topic: https://www.reddit.com/r/techsupport/comments/47n9wu/green_border_around_screen_when_moving_windows/
In dat topic stond deze link: https://imgur.com/HMQh7XK
En in die afbeelding zie ik dus die groene 1 weer.

John

@ porrelaar :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: En idd die heb ik, en ik moet eerlijk zeggen, na de hele vrijdagavond en zaterdagmiddag aan het lezen geweest en allerlei eventuele oplossingen aan het toepassen, en steeds weer bijvoorbeeld verkenner openen, slepen en weer maximaliseerde verkenner weer :Kicon_evil: De nieuwste software voor amd geïnstalleerd en daar alle instellingen nagelopen, bios geupdate, niks werkte, bleef maximaliseren :Kicon_frown: Toen bedacht ik, misschien in het scherm dat die via mijn grafische kaart wat anders deed dan normaal standaard is, je weet het niet he, ik klik met rechts op dat icoontje, dan zie je een stuk of 15 scherminstellingen, en als ik er zomaar eentje selecteerde dan zag ik bij het verslepen het aantal schermen wat ik in dat menu geselecteerd had, dag bijvoorbeeld tijdens het slepen de nummers 1 t/m 4 staan, toen dacht ik, ff die software uitschakelen en kijken wat er dan gebeurd, en yessssss, de schermen kon ik weer verslepen naar waarnaar toe ook in mijn scherm en bleven op de juiste grote :Kicon_good: Nu kijk ik hier ff op het forum, heb jij ook de oplossing gevonden, vind het bijzonder knap, want ik heb 10 tallen sites met eventuele oplossingen gelezen en toegepast waarbij niks hielp, waar heb jij op gezocht dan, iig mijn complimenten :Kicon_good: :Kicon_good: :Kicon_good: :Kicon_good:
Nu die bagger weer uninstalleren, zodat het weer normaal blijft bij een herstart van het systeem, nogmaals bedankt voor het meedenken :Kicon_good: :Kicon_good: :Kicon_good: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kicon_wink:

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

porrelaar

Ik weet zelf bijna niets, maar Google is mijn beste vriend. Ik zocht met Google naar: green number 1 when moving window.
Ik gebruik bij zulke problemen meestal Engelse zoektermen, want er zijn nu eenmaal meer Engelstalige computergebruikers dan Nederlandstalige.

Ik was dus net te laat met mijn tip, want je had de oplossing zelf al gevonden.
De software Screen+ zal je gewoon kunnen verwijderen via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Of via Instellingen > Apps, als je Windows 10 gebruikt.

John

Kijk daar heb je ook weer gelijk in, meer engelstalig dan nerderlandstalig, maar meestal als je met google op iets zoekt krijg je ook veel engelstalige sites aangeboden, en die lees ik dan ook weer door :Kicon_smile1:
Maar op green number 1 when moving mouse had ik nooit opgekomen, zo zie je maar weer, mens is nooit te oud om te leren :Kicon_biggrin1: En nee, met een oplossing ben je nooit te laat, wie weet hoeveel andere lezers hier ook wat aan hebben, want als ik googlede op "venster maximaliseert met slepen" dan kreeg ik niet zoveel oplossingen :Kicon_eek1: Nogmaals bedankt voor je bijdrage hier, wens je alvast prettige kerstdagen en een mooi en gezond 2020 :Kohyeah: :Kicon_good: :Kyay: :Kicon_good: :Kyay: :Kicon_good: :Kyay: :Kicon_wink:


Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier


Gerrit


SMF spam blocked by CleanTalk