Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Gebruik van VPN

Gestart door koosr1946, vrijdag 14 december 2018, 16:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

koosr1946

Sinds kort gebruik ik BETTERNET tot volle tevredenheid.
Alleen als ik bij SPEURDERS in wil loggen dan moet ik BETTERNET afsluiten.
Is er ergens een mogelijkheid om hier onderuit te komen?
Wel op internet gekeken, maar begrijp het allemaal niet zo.
Alvast bedankt

Hans

Waarom zou je op speurders een valse ip gebruiken als je geen kwaad in de zin hebt, bij speurders hebben ze het zo ingesteld dat je er met VPN niet op komt.

koosr1946

Ik start de laptop en PC op en dan gaat VPN ook gelijk zijn werk doen.
Dat heeft niets met wat voor site te maken of geheimzinnigheid.
Mijn vraag was of ik dat ergens in kon stellen en ik hoef geen terechtwijzing alsof ik een stout jongetje ben

Gerrit

zit u bij KPN of een cloon van KPN?
want die werken altijd via vpn.
en als u daarboven op nog een vpn heeft tja......

Reinier

#4
Speurders gebruikt IP-blocks of een Geo-block o.i.d. om gebruikers die via een VPN verbinding te maken te weren van hun platform.
Waarschijnlijk om bots, trolls etc van het platform te houden en zo nep-advertenties of spam te voorkomen.

Daar doe jij, als gebruiker, niets aan, de enige mogelijkheid die ik mij zo snel kan bedenken is om een NL-server te kiezen waardoor je werkelijke IP verborgen blijft maar je toch een ander IP hebt voor de buitenwereld.

Overigens is BETTERNET geen beste VPN volgens de meeste reviews ( klik )

Hans

#5
Citaat van: koosr1946 op vrijdag 14 december 2018, 22:54:29
Ik start de laptop en PC op en dan gaat VPN ook gelijk zijn werk doen.
Dat heeft niets met wat voor site te maken of geheimzinnigheid.
Mijn vraag was of ik dat ergens in kon stellen en ik hoef geen terechtwijzing alsof ik een stout jongetje ben

Was geen terechtwijzing alleen een voorbeeld Speurders wil hier mee voorkomen dat mensen die wel stout zijn gaan zitten klooien.
Ik gebruik zelf ook een VPN en wat Reinier zegt dat Betternet is gewoon een slechte VPN als je toch graag een VPN wil gebruiken spendeer je er een paar centen aan zoveel kost dat niet.
Je zou je VPN ook even uit kunnen zetten als je Speurders bezoekt.

koosr1946

Bedankt voor jullie hulp, ik zal wel een keer kijken of ik een betere kan aanschaffen.
Ik wil me gewoon een beetje beschermen tegen de bemoeizucht van Google en Facebook.
Misschien is dat een droom die nooit uitkomt, maar dat is de reden dat ik VPN gebruik.
Ben maar een oud mannetje, weinig verstand van deze dingen.
Nogmaals bedankt, mag wel slotje op

Reinier

Doen we dan op jouw verzoek, succes  :Kicon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk