Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

accu soort type vraag (niet mobiel gerelateerd)

Gestart door DrakenComputer, woensdag 03 juli 2019, 11:02:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrakenComputer

Hoi Allen,

Ik heb een vraag die over een accu type gaat. Het is niet van eeb mobiele telefoon camera of tablet maar van een fototoestel. Het gaat om deze orginele accu van Samsung: BP1030 voor fototoestel NX210 (ja zo oud  :schater:)

Via google heb ik 2 websites gevonden die bij mijn fototoestel passen maar heb er twijfels over want het is niet het type 1030. Er staat wel dat ik tot aanschaf over kan gaan omdat het weliswaar andere type nummer is maar wel dat het geschikt is. Het gaat om dezze type BP1130.

Wat zeggen jullie? Of zijn er nog andere betere accu's die goed zijn voor mijn fototoestel? Ik heb alleen gezocht op BP1030 :bakkie:

Reinier

Hier is een hele rits accu's i.c.m. lader(s) voor weinig.
Vaak worden dezelfde accu's in meerdere toestellen gebruikt maar omdat een nieuwer toestel een ander model- / typenummer heeft krijgt de accu dat ook vaak.
Waar je op moet letten is de afmeting en vorm, het voltage en de capaciteit ( in mAh ).
Het voltage moet altijd gelijk zijn aan dat van de originele accu, de capaciteit moet ongeveer hetzelfde of hoger zijn.
Indien de capaciteit lager is dan de originele zal de accu minder lang mee gaan, dat lijkt me logisch.

Succes met je keuze.

DrakenComputer

ah, oke dat is duidelijk. Bedankt

Het is dus ook geen probleem dat het niet orgineel is?

Kun je misschien toch ergens een orginele vinden? Zo niet dan laat ik het maar zo

Bedankt

Reinier

Nee, dat is op zich geen punt...
Zal vanavond of morgen nog even kijken voor een originele, dat laat ik dan hier wel weten.

Ik heb een Sony Full HD videocamera, daarbij heb ik online 3 extra accu's gekocht voor niet te duur en die doen het net zo lang als de originele  :icon_good:
Met 4 volle accu's kan ik bijna de hele dag filmen wat ik wil... :icon_good: :icon_good:


DrakenComputer


SMF spam blocked by CleanTalk