Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Geen geluid meer bij afspelen van harde schijf en online

Gestart door MalcomX, maandag 15 oktober 2018, 18:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

Als je alle partities verwijderd ben je uiteraard je bestanden kwijt dus maar daarvan eerst backups op een ext. schijf voor je begint.
Ik dacht dat dat wel duidelijk was, blijkbaar niet...

Als je Win 8.1 hebt kun je hier de ISO daarvan downloaden.
Deze ISO kun je m.b.v. Rufus of de Dvd Download-tool op de usbstick zetten.
De procedure is verder hetzelfde.

Is er nog meer wat niet duidelijk is..?

CD-key voor Win 8 / 8.1 zit in je BIOS ingebakken en heb je dus niet nodig, Windows wordt automatisch geactiveerd als er een werkende internetverbinding is. :icon_good:

MalcomX

Dank.

Mij is niet duidelijk waarom je moet opstarten van een USB, kan dat niet van de harde schijf. Heb slechts een USB v 4G

Reinier

Je kunt Windows niet opnieuw installeren als het in gebruik is, daarom moet je opstarten van de usb.
Een 4 Gb usbstick moet groot genoeg zijn.....
Het ISO-bestand kan groter zijn maar als je 1 van beide tools gebruikt ( ik zou de dvd download-tool gebruiken ) dan moet het goed gaan  :icon_good:

MalcomX

Ik bedoel van een externe harde schijf of is het zo dat de PC het bestand niet automatisch kan vinden........

lucas

Precies als je opstart vanaf de USB stick wordt gelijk de opstart bestanden gevonden. Dat lijkt me met een externe schijf een beetje lastig of hij moet helemaal leeg zijn. Maar dat zal die vast niet zijn.
En je hebt immers een 4 GB stick. Waarom moeilijk als het makkelijk kan?
Gebruik de externe disk maar voor de data die je bewaren wilt.

Gerrit

even een vraag tussendoor : als u uw koptelefoon aansluit heeft u dan wel geluid?........zal niet de eerste zijn

MalcomX

Muziek hoor ik wel, maar geen spraak. Vreemd het klinkt heel vaag en valt dan weg.

Ik durf geen schone versie 8.1 te doen want ik zie dat ik alleen de procukt code van Windows 7 heb. Ik heb geen ervaring hier meer en ben bang dat ik de PC niet meer gangbaar krijg. Kan het zijn dat de geluidskaart stuk is.

Reinier

Leg eens uit, je hebt een cd-key van Win7...hoe komt dat Win 8.1 dan op die laptop...?
Want een gratis upgrade zoals bij Win 10 is geweest was er niet voor Win 8 / 8.1 voor zover mij bekend..?

Als de laptop nieuw is gekocht met Win 8 / 8.1 reeds geïnstalleerd heb je ook geen cd-key nodig want die zit in de BIOS op het moederbord ingebakken en wordt automatisch gevonden.
Activeren gaat dus ook vanzelf als er een werkende internetverbinding is...

MalcomX

Het is geen laptop maar een PC. Oorspronkelijk W7 geinstalleerd OEM met produkt code op de sticker. Zoon heeft upgrade gedaan naar W 8.1 Pro maar daar heb ik verder geen codes van. Dus kan ik volgens mij alleen schone versie W7 installeren op dit moment.

Dat moet ook via USB kunnen begrijp ik van jullie.

Reinier

#24
Als er een upgrade is gedaan naar Win 8.1 Pro dan moet er een cd-key aanwezig zijn, of het moet een versie zijn die op illegale wijze is geactiveerd...
Je kunt je cd-key trouwens achterhalen door deze Windows Keyfinder te downloaden en te starten....
Schrijf de gevonden key ergens op, die heb je dan nodig bij de installatie-procedure...

Een andere, veel gebruikte keyfinder is deze.
Op deze webpagina staan er nog veel meer ( gratis )... :icon_good:

Via usbstick installeren kan altijd als de pc kan opstarten van usb...
Je zet de gedownloade ISO dan met Rufus of de dvd download-tool op de usbstick, ik meen dat ik dat al eerder had aangegeven..

MalcomX

Thanks.

Nee alles is legaal. Ik heb gewoon weinig tot geen ervaring met dit soort zaken.......

Vind het vreselijk om werkbestanden kwijt te raken.

MalcomX


Reinier

#27
Je opent de BIOS door direct na het indrukken van de Aan- / Uitschakelaar op de [Delete]- of F2 toets te drukken.....
Wordt ook in het bootscherm aangegeven...
In de BIOS ga je naar het tabblad BOOT  en zoek naar de instelling BOOT-ORDER..
Open die en kijk of daar een mogelijkheid is om usb als boot-optie in te stellen...

Vrijwel alle pc's van de laatste 8 - 10 jaar hebben deze optie.....

Misschien is het handig om even het merk & type / model moederbord door te geven...wellicht helpt het opnieuw installeren van de geluidskaart-driver....
Dan hoeft er verder niks te gebeuren....

MalcomX


SMF spam blocked by CleanTalk