Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Samsung Tab A 10.1 crash

Gestart door DrakenComputer, woensdag 15 mei 2019, 11:50:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrakenComputer

Gisterenavond is de Samsung tab A 10.1 ineens gecrasht en start niet meer op, geen beeld

Via google heb ik gevonden dat het opgelost kan worden door hardmatig reset met powerknop en volumeknop. Meerdere malen geprobeerd en er gebeurt niks.

Hij crashte tijdens het spelen van Clash of Clans en accu was volledig opgeladen. Ik heb Samsung Tab A 10.1 sinds vorig jaar in bezit en heb nog garantie voor.

Nu heb ik specifiek gegoogeld op de Samsung type model en ik zie dat het kan liggen aan de moederbord, die misschien gecrasht is. Kan dit het probleem zijn? Ik ga sowieso vrijdag langs de computerwinkel maar wou even dit vragen

Reinier

De oorzaak kan van alles zijn, zonder fout-analyse ( via OBD bijv ) is er geen zinnig woord over te zeggen.
Kan een voedings-fout zijn of een defect in de voedingslijn tussen accu en moederbord maar wat het ook is, dat is totaal niet interessant.
Wat schiet je ermee op, je kunt het zelf toch niet repareren, je hebt garantie dus HUP, terug naar de winkel.
Laat ze het lekker uitzoeken.

* Als je garantie hebt, nooit zelf gaan lopen klooien  :eusa_naughty: :eusa_naughty:, dat kan een reden zijn voor de verkoper om beroep op je garantie af te wijzen. :yess:

DrakenComputer

Hey Renier,

daar heb je helemaal gelijk in. Ik dacht even, ik fiks dit wel even maar beter laat ik het door de winkelier doen  :icon_good:

Reinier

Tuurlijk, dat idee kan ik me heel goed voorstellen en zou ik zelf ook gehad hebben.
Die harde reset had ik ook uitgevoerd maar als het apparaat "dood" is, richt dat verder geen schade aan.
Maar nu het niet blijkt te helpen ging ik ook niet verder klooien maar garantie claimen.
Waarschijnlijk wordt het ding opgestuurd naar een reparatie-centrum want de gemiddelde pc-verkoper heeft niet de kennis en / of het gereedschap om zo'n tablet zonder schade te veroorzaken open te maken.
Dus bij deze nog een goede raad: controleer het toestel op zichtbare beschadigingen vóór je het terug brengt.
Maak er desnoods foto's van zodat je bewijs hebt in geval er beschadigingen zijn die er voor die tijd niet waren !

SMF spam blocked by CleanTalk