Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Metastock overzetten

Gestart door ArnPen, zondag 23 september 2018, 11:42:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArnPen

Wederom bedankt voor je reactie.

Citaat van: Reinier op vrijdag 05 oktober 2018, 07:19:33
Als de huidige pc over voldoende processorkracht en geheugen beschikt kun je ook overwegen om gebruik te maken van Virtual Machine ( VMware ) en daar Win95 op te installeren..
Probleem opgelost lijkt mij.. :icon_rolleyes:
Als dat zou kunnen, was ik zeer tevreden.  :eusa_dance:
Of mijn laptop over voldoende processorkracht en geheugen beschikt, kun jij waarschijnlijk beter beoordelen dan ik. Het betreft deze Medion.

Ik zit wel nog met enkele vragen c.q. problemen.
1- Kan ik de hele operatie op een geheugenkaart uitvoeren? Ik voorkom dan eventuele schade aan mijn systeem als ik iets fout doe en het is handig als ik in de toekomst nog eens naar een andere computer overschakel.
2- Misschien een domme vraag  :redface: : Is het mogelijk Windows 95 op een USB stick te installeren en mijn computer daarmee op te laten starten als die stick geplaatst is?
3- Welk programma in jouw link moet ik downloaden en is dat gratis of betaald?
4- Ook de handleiding voor installatie van de virtuele machine in jouw link is mij nog niet helemaal duidelijk. Maar dat is van later zorg.  :icon_wink:

Groet, Arn.

Reinier

#16
Laptop is voorzien van de laatste generatie Core i3 met turbo-functionaliteit...i.c.m. de aanwezige 8 Gb ram en SSD mag dat geen probleem zijn om hier VMware op te draaien.

1) VMware reserveert normaliter een deel van je HDD / SSD om de Virtual Machine op te installeren, of je hierbij ook kunt kiezen voor een flinke usbstick of ext. HDD weet ik niet.
Mocht je die mogelijkheid hebben, dat wordt de werking van de VM er niet sneller op aangezien het lezen van een usb-medium altijd trager is als van je SSD.
Mocht er met de Virtual Machine ( het daarin geinstalleerde besturingssysteem ) iets mis gaan, dan loopt je reguliere besturingssysteem geen gevaar dus het nut van het gebruik van een usbstick of ext. HDD zie ik niet in dit geval.

2) Nee, Windows kun je normaliter niet op een usbstick of ext. HDD installeren. ( Er is wel een omweg om dat toch te kunnen doen maar ik ga er van uit dat VMware daar niet mee overweg kan omdat het een "niet reguliere" handelswijze betreft.
Het benodigde besturingssysteem ( XP etc ) wordt pas gestart nadat je in het menu, onder VMware de virtuele Windows-versie aanklikt, dus nee, je kunt niet rechtstreeks naar XP of anders opstarten.

3) VMware is niet gratis, je zou Workstation 15 Player of Workstation 15 Pro moeten hebben ( of een oudere versie uiteraard ).
Prijzen ( niet schrikken ) hier.

4) Tja, ik heb hem niet gemaakt die handleiding en het is voor mij alweer jaaaaren geleden dat ik met VMware bezig ben geweest dus een gedetailleerde uitleg als de gelinkte kan ik je niet geven.

Overigens moet ik opmerken van Win 95 / 98 SE niet ondersteund worden, XP, Vista, Win7 etc wel..

Wat was het OS van je oude pc en werkt dat ding nog..?

ArnPen

Ben even met andere zaken bezig geweest en ook tot de conclusie gekomen dat ik het te ingewikkeld ga vinden om op deze weg verder te gaan. Ik heb inmiddels een proefversie van Amibroker gedownload om te kijken of dat een geschikte vervanger is voor Metastock.
Ondanks dat het niet gelukt is, wil ik jullie hartelijk danken voor de hulp en het geduld.  :icon_good:
Groet, Arn.

Reinier

Prima, en voor ons / mij geen probleem om jou of een ander te helpen een oplossing te vinden.

Het gebruik van virtualisatie ( VMware in dit geval ) is inderdaad vrij bewerkelijk maar wel een werkende oplossing voor jouw situatie.
Je moet er wel wat voor doen want ik denk dat het opzetten van een Virtual Machine en het daarin vervolgens installeren van Win XP en de div. servicepacks toch wel snel een dag werk is.
Maar ik moet eerlijk bekennen: het lijkt allemaal moeilijker dan het in werkelijkheid is.
Ook mij is het gelukt destijds en ik wist toen een flink stuk minder over computers als nu en software is zeker niet mijn sterkste kant, ik ben meer van de hardware.

Als Amibroker voor jou werkt is dat prima toch...natuurlijk blijft de gedane investering in Metastock jammer maar geloof mij, HP heeft mij financieel ook 2x flink bij de bok gebeurd en
er daarmee voor gezorgd dat ik never nooit meer een product van HP koop, wat het ook mag zijn.
Dat is een verlies wat je een plekje moet geven en dan het boek dicht doen, het leven gaat door...

Ik wens je er veel succes mee en hoop dat het afdoende oplossing blijkt te zijn.  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk