Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Lampje Harde schijf

Gestart door Wgalien, maandag 08 oktober 2018, 08:40:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wgalien

Oh..oke misschien heb je hier dan genoeg info aan zie bijlage.

Reinier

#16
OK, bord heeft 4 geheugensloten...
Ik duik even in m'n geheugen-voorraad..  :icon_biggrin1:

Ik heb deze kit nog liggen, is een zgn. "matched pair" wat inhoudt dat deze set op basis van productie-reeks en prestaties geselecteerd is.
Deze modules hebben dezelfde CL-waarde als die van jou maar de kloksnelheid is wel hoger...
Als je deze erbij prikt en het werkt, zou je op 4 Gb komen....

Dan heb ik nog liggen een set van 4 van deze reepjes...helaas schiet je daar weinig mee op want dan kom je ook op 2 Gb met 4x 512 Mb...

Ik vond ook nog een handvol DDR-modules, die liggen nu in de kliko.... :icon_good:

Wgalien

Ik zag dat op het board 2 gele en 2 rode slots zitten, maar dat maakt dus niks uit? Oke en wat gaat mij dat kosten Reinier?

Reinier

Lees je PM. het komt zeker goed  :icon_good:

Wgalien

Goedemorgen. Reinier ik heb je berichtje gelezen en geantwoord. :icon_good: Het volgende... bij de opstart van mijn pc vanmorgen bleef hij aardig wat langer als normaal hangen in een opstart scherm ( zwart ) waarin het aangeeft wat voor geheugen en schijven erin zitten. Geen idee waarom.  En ik heb eens gekeken in de bios of daar iets raars instond, en daar gaf het systeem aan ( in het rood ) dat de videokaart ( onboard )waarschijnlijk niet goed werkte. Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn dat het harde schijf lampje blijft branden. Via msconfig even gekeken hoe de opstart stond ingesteld...gewoon op normaal opstarten. Ik weet het is veel ineens maar ik ben ook maar een leek op dit gebied.

Reinier

Ik stel voor dat je Patch My PC download va deze link en het uitvoert.
Dat zal alle verouderde software op je pc, voor zover nodig en aanwezig, bijwerken, incl. de driver voor het grafische gebeuren.
Moederbord heeft geen onboard videochip volgens de handleiding.

Wgalien

Oke uitgevoerd, hij voerde maar 3 updates uit. Ik heb er geen aparte videokaart inzitten, gewoon zo'n kleine aansluiting, en hoe dat dan heet weet ik dan niet als het geen onboard is. tis gewoon een vga aansluiting. Maar ik sluit nu even af want moet wat vrijwilligerswerk doen. See you, reacties lees ik strakkies wel.

Reinier

Die bezigheid van jou doe ik hier op vrijdagmorgen in het lokale ouderencentrum ( gratis computer- , tablet-, smartphone-hulp voor iedereen ).... :icon_good:

Het moederbord heeft inderdaad een VGA-aansluiting in het I/O panel maar die wordt van signaal voorzien door het PCI-e slot.
Om te kunnen zien welke videokaart / chip er in het systeem zit kun je Speccy installeren en de weblink daarvan in je volgende bericht plaatsen.
Hoe dat werkt :
CiteerDownload en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Als duidelijk is welke videokaart / chip er in de machine zit kan ik op zoek naar de meest recente driver  :icon_good:

Wgalien


Reinier

#24
 :icon_good: :icon_good:

Ik zie dat Win7 op 1 sept. j.l. opnieuw geïnstalleerd is.....of daarbij de moederbord chipset-drivers ook zijn geïnstalleerd kan ik zo uit het overzicht niet 1,2,3 opmaken.
In elk geval zou ik je aanraden om deze driver te downloaden en installeren, dit is de laatst beschikbare driver voor 32 bits Win7.
Als het goed is zou daarmee de melding in de BIOS m.v.t. de videokaart, weg moeten zijn.

Wat ik reeds eerder opmerkte: je beschikbare geheugen om progreamma's uit te voeren is zeer minimaal.
Het overzicht zegt het volgende: Available Physical: 869 MB
Daarnaast heb je de beschikking over "virtueel" geheugen ( wisselbestand op de HDD ) en dat verklaart wellicht waarom de HDD-led zo vaak knippert of anderszins langdurig brandt...

De eerder gebruikte programmaatjes zoals Crystaldisc Info en Speccy kun je via "Programma's en onderdelen" in het Configuratiescherm weer op de normale manier verwijderen  :yess:

Wgalien

Klopt ik heb W 7 opnieuw geinstalleerd ivm een probleem waardoor ik niks meer kon op de pc. Programaatje gedownload en zal het zo gaan gebruiken. Ook zal ik zo die andere proggies verwijderen. Ik meld mij zo wel weer nadat ik de drivers heb geinstalleerd. Weer bedankt tot zover Reinier.

Wgalien

Oke de drivers die je hebt aangegeven gedownload en geinstalleerd. Omdat ik toch 1 kant van de pc open heb heb ik tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om 1 van de geheugen bankjes eens te vervangen door een andere, wel hetzelfde uiteraard maar wel een ander bankje. Pc nu opnieuw opgestart en lampje Hdd brand niet meer constant. Kan ook geluk zijn hoor wil ik niet ontkennen. Ik zal zo de pc nog eens opstarten om te kijken of het lampje  nog normaal brand en of hij nu normaal door de opstart schermen gaat, ik meld me zo wel weer.

Wgalien

Ben ik weer. De pc loopt tot nu toe normaal door de opstart schermen en ook is het hdd lampje niet constant aan  :eusa_dance: Als dit zo blijft dan laat ik het hier voor het eerst maar even bij. Mochten er weer problemen ontstaan meld ik me wel weer. Reinier voor zover veel dank voor alle hulp in deze en ook Hans dank voor je reactie in deze. Voor jullie  :bedankt:

Reinier

Mooi zo, dan zet ik deze vraag voorlopig op "opgelost" en mocht er weer een probleem opduiken dan stuur je maar een PM naar 1 v/d Admins op deze vraag weer te openen.
Ondertussen hou ik m'n oogjes open naar iets moderners voor weinig  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk