Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Ethernet kabel wordt niet herkend

Gestart door Donatello, vrijdag 10 mei 2019, 17:30:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Donatello

Mijn laptop kan geen verbinding maken wanneer ik de ethernet kabel in het apparaat steek.

Wanneer ik de kabel in de laptop zet krijg ik steeds een korte melding dat er verbinding wordt gemaakt, dit springt vervolgens weer weg. De melding is 1 seconde zichtbaar waarna hij weer verdwijnt en vervolgens weer terugkomt. Ik dacht dat het aan de kabel lag maar wanneer ik deze probeer op een ander apparaat (laptop en PS4) dan werkt hij wel. Wanneer ik een andere kabel probeer, die aangesloten zit op hetzelfde netwerk, dan kan hij wel een stabiele verbinding maken.

Nu weet ik niet waar het probleem ligt, de laptop werkt wel met een andere kabel en de kabel werkt wel op andere apparaten.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

John

Je modem/router al ff van stroom afgehaald, 1 minuut, eerst modem weer aan en daarna router en daarna weer geprobeerd :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Donatello

#2
Ook al geprobeerd, zelfs met een nieuwe router er tussen blijft het probleem.

John

Geen gele vraagtekens in je apparaatbeheer van je netwerkkaart :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Donatello

#4
Geen idee hoe of wat je hiermee bedoelt  :emo:

John

klik ff op start en vul in het zoekvenster apparaatbeheer in, je ziet dan vanzelf of er ergens gele vraagtekens staan of ontbrekende drivers :yess: :icon_o_O: Met welke windows versie werk je nu :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Donatello

#6
Geen gele vraagtekens te zien, met en zonder ethernetkabel ingestoken. Ik gebruik Windows 10.

Wellicht nog handig te vermelden, bij het koppelen van de ethernetkabel geeft hij aan verbonden te zijn. Vervolgens staat er identificeren en verdwijnt de verbinding, dit doet ie vervolgens continue. De melding van verbonden en vervolgens identificeren duurt niet langer dan 1 seconde.

John

Ga eens naar---> start - uitvoeren - type cmd en enter). Tik daarin ipconfig en enter. Hier wordt je netwerk adapter genoemd (draadloos en bedraad). Kloppen de gegevens van je default gateway? Dit moet het IP-adres zijn van je router. Als dit niet het geval is (leeg). Dan is toch de kabel het probleem of de aansluit poort op je router of die van de laptop :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Donatello

#8
Het ip adres komt overeen met het adres van de router. Dit komt wss omdat ik verbonden ben via wifi met deze router.

Donatello

#9
Zonder de wifi en met de kabel heb ik geen verbinding en geeft hij dus geen ip adres weer.

John

Ga naar configuratiescherm/apparaatbeheer, selecteer in de rubriek netwerkadapters de lan-adapter, rechtsklik daarop en kies: installatie ongedaan maken. Sluit alle programma's netjes af, herstart je pc, windows zal je netwerkadapter weer installeren, en kijk dan is :icon_o_O:

BTW, je hoeft niet alles te quoten, ik weet wat ik type en lees :yess: :icon_biggrin1: :icon_good:   
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

#11
Wellicht is het handig als je ook even vermeld wat het merk,typpe en uitvoering is van deze laptop zodat we weten over welk apparaat we het hebben..?

P.S: ik heb alle quotes verwijderd uit je reacties, gebruik de knop " Reageer" ....
Als je reageert op het laatste bericht is een quote onnodig en ongewenst, het maakt een topic onnodig druk en onoverzichtelijk.

Donatello

De installatie ongedaan maken van de netwerkadapters kan ik niet vinden in het netwerkcentrum.

Het betreft een Lenovo ideapad 100-15IBD, Model name: 80QQ.

Donatello

Ik heb zojuist een andere splitter tussen het modem en de kabel gezet, nu wordt de kabel wel meteen herkend!  :slotje:

Bedankt heren!  :bedankt:

John

Okeeeee, jammer dat je dat niet eerder vermelde van die splitter, maar successss er weer mee :yess: :icon_biggrin1: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

SMF spam blocked by CleanTalk