Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

sterker wi fi signaal door het hele huis

Gestart door armani6666, maandag 31 december 2018, 13:52:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reinier

Inderdaad, hoeft niet maar kan wel...
Dat is voor een groot deel afhankelijk van de bouwkundige constructie van het pand maar ook de afstand en positie van de gebruikte apparatuur t.o.v. de router.

Mijn woning dateert uit 2000, ik heb dus beton-vloeren ( broodjes ) met wapening. Op de smeervloer ligt zo'n aluminium bubbeltjes isolatie waarop het laminaat ligt.
Met de vorige Experiabox V9 was WiFi boven een drama omdat de V9 maar 40 mW van de max. toegestane 100 mW WiFi zendvermogen / signaalsterkte heeft.
Daar heb ik toen met KPN over gebeld en mijn beklag gedaan en kreeg een V10 toegestuurd, sindsdien zijn mijn problemen verdwenen.

Overigens heb ik zelf jaren een eigen Netgear WNDR 3700 dualband router gebruikt, ook daarmee had ik nooit problemen al moest ik daarmee boven de 2,4 Ghz band gebruiken omdat de 5 Ghz boven niet sterk genoeg was.....
En ja, als je thuis krachtstroom hebt ( 3 fasen ) heb je met die Powerline adapters een uitdaging maar dat geldt maar voor zeer weinig particulieren, op een normale 220V huisinstallatie werkt het over het algemeen goed...

Veng

Nooit bij stil gestaan, maar als er drie groepen naar je kookplaat gaan wil dat idd. nog niet zeggen dat dat ook drie verschillende fasen zijn.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Veng

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Reinier

Globaal kun je stellen dat een elektrische kookplaat met een vermogen tot max, 7,2 KW op een normale 220V huisinstallatie gebruikt kan worden met gelijktijdig gebruik van 2 groepen.
Bij kookplaten van 11,4 KW heb je krachtstroom ( 3 fasen ) nodig omdat anders de hoofdzekering eruit vliegt.
Die hoofdzekering is bij een normale 220V huisinstallatie gewoonlijk 25A voor alles wat er achter zit, ongeacht het aantal groepen.
Bij een krachtstroom-aansluiting is dat 25A per fase....dat houdt in dat je dus 3x zoveel vermogen kunt verstoken t.o.v. van een "normale" 220V installatie.

Veng

Ik zie bij mij drie hoofdzekeringen van vermoedelijk 25 A (gele verklikker). Ik dacht al dat ik 3 fasen had. En dat voor een gewoon rijtjeshuis.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Reinier

Geel is inderdaad 25A maar je kunt ook op je elektra-nota zien dat je een krachtstroom aansluiting hebt.
Dan betaal je nl. iets meer "vast recht".
Uit jouw woorden maak ik echter op dat de woning deze aansluiting reeds had vóór je die betrok...in dat geval weet je niet beter  :icon_biggrin1:

Veng

Nee. Ik ben eerste eigenaar/bewoner. In de nota/contract kan ik niets terugvinden over 1 of 3 fase. (Ik verander wel bijna elk jaar van energieleverancier om de welkomstkorting binnen te halen)
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

lucas

Het is normaal voor een huishouden 1 * 35 A of 3 * 25 A. Je betaald voor de aansluitwaarde. Op de energie nota is dit wel degelijk te zien. Onder het kopje netbeheerderskosten. Energielevranciers innen t.b.v. de netbeheerder transportkosten en op basis van de aansluitwaarde een bedrag. Er is geen onderscheid tussen een 1 * 35A of 3 * 25A qua tarief zijn die gelijk. Volgens mij wordt bij nieuwbouw al 1*40A aangelegd. Uiteraard verschild het nogal wat je hebt. Er zijn percelen met 1*16A, 1*25A, 1*35A en 1*40A. Het beleid is in de loop der jaren gewijzigd door de toename van het elektriciteit gebruik. Netbeheerders laten de oude waarden in de huizen zitten. Omdat vaak de aansluitleiding verzwaard moet worden en/of de hoofdleiding. Als een klant er klachten over heeft zal dit worden aangepast dit doen ze echter niet preventief.

armani6666

Oké dank voor alle informatie.
Ik zal 1 dezer dagen een Ubiquiti Unifi accespoint gaan bestellen.

Mvg, Dennis

Reinier

Dennis, hou er rekening mee dat de plaatsing van die accespoint wel degelijk verschil maakt met hoe ver het signaal reikt, dit komt door de plaatsing van de antennes binnen de behuizing.
Het gaat hier met name om plaatsing horizontaal of verticaal, dan verschilt de antenne-hoek 90 graden van elkaar dus dat is wel iets om op te letten  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk