Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Desktop Componenten defect. Graag hulp bij analyse.

Gestart door Rdruten, maandag 11 november 2019, 02:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

Azerty heeft een goede reputatie, ook bij mij, ik koop er al + 10 jaar....
Ooit 1x een garantie-dingetje gehad, Asus router die na 3 weken de geest gaf, werd binnen 5 werkdagen naar volle tevredenheid opgelost.
Dat zie ik dus wel in orde komen  :yess: :yess:
In  elk geval succes en alvast een fijn weekend  :icon_good:

Rdruten

#31
Dankjewel. Jij ook een fijn weekend.

Maar krijg nou toch tieten. :O
Onder t motto van vakantie en alle tijd.
Zet ik de oude MSI B250 PC Mate op een doosje. Zet de G4400 erin, koeler erop.
SSDtje erin en het lijkt prima te werken.
Geef mij een vinger en ik pak je hele hand... GTX 760 erin.
Granted de G4400 is wel kneiterlangzaam, volgens mij kan die met 2 thread nog net Counterstrike 1.6 spelen.

Feiten op een Rij.

I7-7700K werkt niet op MSI B250.  ==> uitval binnen enkele seconden.
I7-7700k werkt wel op twee nieuwe bordjes. == > Alleen GPU niet gedetecteerd.

G4400 werkt op beide bordjes == > Beide GPU gedetecteerd en werkend.

Ik ben werkelijk stomverbaasd.

Wel erg bijzonder dat de 7700K deels werkt op andere Mobo's, maar letterlijk op het oude bordje binnen enkele seconden uit viel.

Rdruten

Is 't realistisch om aan te nemen dat de VRM geen zin meer heeft maar nog wel kan omgaan met een lagere TDP processor?
45 tgenover 91 watt.
Oftewel als ik een neiuwe 7700K of dergelijke krijg toegestuurd zal die er dan weer uit klappen of is dat risico vermoedelijk klein? :P

Reinier

Zou het je niet kunnen zeggen...
Het lijkt mij dat die 7700K op 1 of andere manier niks oppakt van de PCI-e lane input...
Aangezien hij wel werkt op 2 nieuwe bordjes zou je aannemen dat het een inwendig cpu dingetje is.
Dat leidt dan weer tot de verwachting dat een nieuwe 7700K wèl volledig zou werken zoals zou moeten...

Ik kan je gedachtengang wel volgen maar durf geen voorspelling te doen... :abra_cadabra: :abra_cadabra:

Rdruten

Ja precies. Wellicht als er een nieuwe processor terug komt dat ik hem er nog even in steek.
De g4400 fullstress zou TDP van 54 Watt hebben, de 7700K 91W.

Maargoed slim spelen is mobo in de schuur gebruiken met een G4400 en de I7-7700K verkopen als ie vervangen terug komt.

Draait nu een simpel Ryzen Setupje in de behuizing. Kost niks en eventueel doorverkoop verlies op een dag zal dan ook niet veel zijn.  :yay:

Bedankt voor alle hulp.! :ohyeah:
Ik zal zodra ik de garantie heb laten afwikkelen hier nog een berichtje plaatsen.  :BeerChug:

Reinier

Heb hier zelf een i7 6700K draaien in de meest recent gebouwde privé-pc en die werkt naar tevredenheid...
Prestatie-verschil met de 7700k is dusdanig klein dat het de moeite niet loont deze uit te wisselen, anders had ik hem eventueel wel van je over willen nemen....\

Ik ben benieuwd hoe de garantie0afhandeling verloopt maar heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt.
Een berichtje omtrent wordt uiteraard op prijs gesteld dus laat maar horen t.z.t  :icon_good:

Rdruten

Na bijna 5 weken een nieuwe 7700K mogen ontvangen.
Garantie echter wel maar tot juli 2020 zoals de voorgaande CPU had.

Allen bedankt voor de hulp! En fijne dagen! :Kicon_eek1:

Reinier

Uiteraard jij ook fijne dagen toegewenst  :Kicon_good:
Echter wel benieuwd of je probleem nu uit de wereld is met de nieuwe processor...?

Rdruten

Jaaaaa. Ik ook. Maar toch een risicotje. Gezien ik inmiddels op Ryzen draai heb ik de processor direct  doorverkocht voor  290euro.

Reinier

Ach, eerlijk gezegd denk ik dat dat risico zeer beperkt is.
Jouw defecte processor is de 1e in ruim 15 jaar die ik mee maak dus het zal best goed komen.
Vraagprijs ook netjes, valt mij in elk geval niks tegen.... :Kicon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk