Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

gelezen e-mails terughalen naar nieuwe W10.

Gestart door tokkio, vrijdag 08 maart 2019, 17:06:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tokkio

De PC is gecrasht,overleden, niets meer aan te doen,dus staat er nu een nieuwe windows 10 op.
Ik heb er nu als e-mail Thunderbird opgezet,en met hotmail en gmail geen probleem,maar met het email account van mijn eigen naam ,daarvoor gebruikte ik "incredit mail"en nu zou ik die(gelezen) mails en de adressen willen terug halen,maar hoe, dat weet ik niet.
Als ik in Thunderbird op importeren klik, dan krijg ik wel wat mappen, maar het is een hele nieuwe installatie, en ik heb nooit een back-up van mijn e-mails gemaakt
Ik zou mijn persoonlijk email nu willen gebruiken in Outlook mail,op de zelfde PC waar Thunderbird al opstaat .
Hoe of wat kan ik doen om de mails terug te halen?
Ik heb ergens gelezen dat e-mails op de server van de internet provider staan,moet ik dan contact opnemen met de provider en hoe?
Bestaat er er een NL programma om de mails terug te halen, of zijn ze voor altijd verloren.?

Reinier

Mail die je voorheen in IncrediMail had kun je alleen nog terug halen als het email-account was ingesteld als IMAP.
Was het ingesteld als POP3-account dan zijn de mails van de mailserver verwijderd en zijn ze dus weg.

De enige mogelijkheid die je nog hebt is proberen de mail terug te halen van de oude HDD van die gecrashte pc als die schijf tenminste nog werkt..?
Dan moet je die schijf als 2e HDD in je pc aansluiten of via een usb-verbinding ( ext. HDD behuizing o.i.d. )

Overigens is IncrediMail een drama als het gaat om mail over te zetten naar een andere pc.
Er is een speciale tool beschikbaar voor dat doel, zie deze help pagina.


tokkio

Jammer, maar bedankt Reinier,beetje mijn eigen fout, ik moest maar een back-up gemaakt hebben, maar ja ,nooit gedacht dat de PC zou crashen,maar ik blijf nu bij Thunderbird vind ik ook goed, en ga de outlook gebruiken voor mijn eigen naam e-mail adres.
Het enige raar dat ik ondervind is, dat de e-mails van Gmail ook in outlook binnen komen, en de hotmail en gmail e-mails die komen op beide adressen in de Thunderbird mail, dus die zijn allemaal aan elkander gekoppeld,kan men die op de ene of andere manier scheiden?

Reinier

Blijkbaar heb je dan zowel Thunderbird als Outlook ingesteld als IMAP.
Dan blijven de mails dus op de server aanwezig totdat je ze zelf handmatig verwijderd.
Daarom komen ze dus op beide programma's in je mailbox binnen.
Als je 1 programma , Thunderbird of Outlook, instelt als POP3, dan worden die mails van de server verwijderd als je met het betreffende mail-programma de mail hebt opgehaald.
Die komen dus in het andere programma niet meer binnen...

tokkio


SMF spam blocked by CleanTalk