Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Pc komt niet verder dan Windows 7 configureren

Gestart door RenX, dinsdag 06 november 2018, 09:13:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RenX

Heren,

Op mijn werk staat een computer die na een update in Windows 7 weigert om op te starten.
Als je de computer aan zet krijg je te zien "Windows Configureren 35% ".
Hier blijft hij een tijdje op staan om vervolgens opnieuw op te starten.
Als ik ga googelen, dan is het blijkbaar een veel voorkomend probleem, maar tot nu heeft niks bij mij nog een oplossing geboden.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

-Opstarten in veilige modus, enkel geeft ie dan tijdens het opstarten aan "fout tijdens configureren van Windows, bezig met fout ongedaan maken, zet computer niet uit"
Vervolgens start de pc opnieuw op om vervolgens weer in het oude loopje te komen.
- Via F8 Windows opstart herstel uitgevoerd, maar deze mislukt steeds
- Via F8 Laatste juist werkende configuratie uitgevoerd, ook tevergeefs
- Via F8 Systeem herstel uitgevoerd, en het lijstje met herstel punten af gegaan, maar geen van allen werken.

Wat nu? Er zou een techneut komen, maar die is niet op komen dagen. Dus moet ik het doen met de computer kennis die ik heb, maar die houd op een gegeven moment ook wel op.

Wat ik zat te denken om te gaan proberen de hardeschijf van de pc in een andere computer te hangen zodat Windows zich eigen moet instellen op een ander systeem ( mits Windows überhaupt kan laden )

En anders las ik nog iets over een Hirens Bootable CD.

Of misschien heeft iemand nog ideeën?   

Gr, Xander

Reinier

De schijf in een andere pc hangen is niet slim.....
Of Windows überhaupt wil opstarten is afhankelijk van moederbord en de daarop aanwezige chipset i.v.m. drivers maar dat zal geen verrassing zijn.
Mij is dat verschillende keren wel gelukt maar meestal draait het op niks uit.

Alle gebruikelijke herstel-opties heb je zo te lezen reeds geprobeerd...
De laatste optie die ik weet is deze:
Download de Microsoft Windows and Office ISO Download Tool en maak een opstartbare usbstick met de Win7 installatie-bestanden door de ISO op de stick te zetten m.b.v. Rufus of de DVD Download Tool.

Start de pc op vanaf deze stick ( usbstick kiezen in opstartmenu ).
In het 2e scherm van de installatie-setup kies je voor "Deze computer repareren"....

Als ook dat niet werkt in een schone her-installatie volgens mij nog de enige optie, maak voordien backups van de schijf van zaken die bewaard moeten blijven......
Dat kan door de HDD als 2e schijf in een andere pc te hangen of hem in een usb-dock te zetten als ext. HDD.
Succes  :icon_good:

RenX

Reinier

Ik was van plan jou advies uit te gaan voeren.
De techneut is toch nog langs geweest en die heeft een disk check of iet uitgevoerd in opdrachtprompt via de hulpprogramma's achter knop F8

Hierna deed de pc nog steeds niks, toen heb ik nog 1 keer systeem herstel geprobeerd en deze mislukte ook.
Toch de computer opnieuw opgestart en tot mijn verbazing startte deze weer op met de melding dat systeem herstel toch wel gelukt was!

Ik snap er wel is waar geen bal van, maar nu die computer het weer doet kan ie in elk geval weer mijn salaris overmaken :schater:

Bedankt voor je Advies Reinier :yay:

Reinier

Ik wil je aanraden om bijv. m.b.v. Macrium Reflect 7 ( gratis ) op regelmatige basis een schijf-image te maken, bijv. 1x per week.
Mocht dit je nogmaals overkomen en je krijgt hem met geen mogelijkheid meer aan de praat, kun je binnen 45 minuten die image terugzetten en heb je weer een werkende Windows.
Je verliest dan hooguit 1 week aan data ( documenten, mail etc. ) maar dan blijft de  schade beperkt !  :icon_good:

Uiteraard zijn er meerdere gratis programma's waarmee je dit kunt doen ( EaseUS, Aomei, Minitool ), zelf gebruik ik Acronis 2011...

SMF spam blocked by CleanTalk