Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Wi-Fi heeft geen geldige IP configuratie

Gestart door Jannekoekie, donderdag 30 januari 2020, 14:52:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jannekoekie

Had een aangepaste start gemaakt met alle programma's uitgeschakeld, dat maakte geen verschil. Nu AVG verwijderd, ook geen verschil. Ik begrijp er niks van!

John

Hier begrijp ik het ook niet, de adapter ziet wel je netwerk, maar je kan als je daar op klikt niet inloggen, alle stappen mijn inziens gedaan :icon_o_O: Wat je nog kan proberen is een andere adapter ff zien te regelen en die is proberen.Ik laat deze nu ff achter, misschien dat Reinier morgenochtend nog een oplossing voor je heeft, nu roept werk weer, successss :yess: :icon_good: :smokin:

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jannekoekie

Heel erg bedankt voor het meedenken en werkse :)

Reinier

Citaat van: Jannekoekie op donderdag 30 januari 2020, 23:50:00
Oh, de PC maakt wel een geluid dat er een USB aangesloten wordt. Bij apparaatbeheer komt er Samengesteld USB apparaat erbij te staan. Bij netwerk adapters niks en bij verbindingen gebeurt er ook niks. Verschillende poorten geprobeerd.

Allereerst het volgende:
Welke Windows-versie draait de pc, Win 7, 8, 8.1 of 10...?

Het feit dat de WiFi adapter wordt aangegeven als Samengesteld USB apparaat duidt erop dat er stuurprogramma's ontbreken of corrupt zijn.
Dit kan moederbord stuurprogramma's betreffen ( chipset driver, usb driver etc ) of de driver van betreffende WiFi adapter dus kijk even naar volgend artikel en loop de daar gegeven werkwijze even na ter controle..?

* Ik ben vandaag erg druk, heb 2 pc's te upgraden van Win7 naar Win 10 en daarnaast ook nog een paar uur vrijwilligerswerk te doen dus het kan geruime tijd duren voor je van mij weer een reactie krijgt..


Jannekoekie

#19
Windows 10 als het goed is..dat samengestelde USB geldt voor de Wi-Fi adapter die normaal in mijn laptop zit. Bij de Linksys adapter die erin hoort geeft hij wél netwerkadapter aan bij netwerkbeheer. Hij maakt ook gewoon verbinding, maar geen toegang tot het internet.
Er is geen geel uitroepteken en de pc zegt dat de beste stuurprogramma's al geïnstalleerd zijn..

Reinier

Citeerdat samengestelde USB geldt voor de Wi-Fi adapter die normaal in mijn laptop zit.
En daarvoor heeft je pc dus geen stuurprogramma, dat is de reden waarom hij niet onder Netwerk-adapters te vinden is..
Het is geen usb-stick die overal op werkt zonder stuurprogramma te hoeven installeren....
Zet eens een weblink van Speccy naar het hardware-overzicht hier neer.
Hoe je aan die weblink komt:

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Jannekoekie

Update: heb ICTer laten komen. Die heeft de pc helemaal binnenste buiten gekeerd en vanalles geprobeerd met het modem en het netwerk. Uiteindelijk werkte het alleen als het netwerk onbeveiligd was. Nu is de monteur geweest met een nieuw modem, hetzelfde probleem. Bekabeld werkt het wel. Dus toch een andere dongel gaan halen denk ik? Al dacht ik dat de ICTer ook zelf een andere dongel had geprobeerd. Ja of gewoon bekabeld laten..

Reinier

Als die ICT-er inderdaad een andere dongle heeft geprobeerd en ook die niet werkte zoals moest dan zit er iets in de software van de pc niet goed, immers, een nieuwe modem/router gaf hetzelfde probleem maar zonder beveiliging werkte het wel.
Ik zou zelf nooit voor WiFi kiezen als ik ook bekabeld kon werken.
Een kabel is altijd sneller en stabieler als WiFi...
Je loopt natuurlijk het risico dat een nieuwe dongle ook niet werkt als die van de ICT-er het ook niet deed...dat is dan weggegooid geld of je moet het ding kunnen retourneren..
Hoe dan ook, je hebt er weer een partij gedoe mee....

Uiteindelijk ben jij degene die beslist, ik zou het wel weten......voor mij geen WiFi  :yess:

Jannekoekie

Probleem verholpen door een poweradapter te gebruiken. Nu geen probleem met hetzelfde modem, dezelfde pc en dezelfde dongel nog. Nu dus draadloze verbinding naar boven met power adapter en vanuit daar kabel naar de pc. Niemand snapt nog waarom het draadloos niet werkte maar goed. Ik heb weer internet op mijn computer. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Reinier

Dan is het een kwestie van een te zwak / slecht signaal geweest, dat kan niet anders...
In zo'n geval heb je wel netwerk- maar geen internetverbinding.
Als er dan ook nog een WPA2 beveiliging wordt gebruikt dan gaat het inderdaad fout....

Jannekoekie

Toen de ICTer er was stond de computer recht naast het modem.. Dus aan de afstand kan het niet liggen in ieder geval.

Reinier

Hoe het ook zij....het werkt weer dus jij blij.. :icon_biggrin1:
Geniet er van, fijn weekend  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk