Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hulp nodig over HDMI problemen.

Gestart door jesseremie, zaterdag 25 augustus 2018, 14:26:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jesseremie

hallo,

Een paar dagen geleden heb ik via marktplaats een xbox 360 met RGH gekocht.
Nadat ik deze had aangesloten en aangezet kreeg ik geen beeld.
Vervolgens heb dezelfde HDMI kabel aangesloten op mijn xbox one, die het nog geen 10 minuten ervoor zonder problemen heeft gedaan, en ook deze gaf geen beeld meer.
Ik heb de verkoper gemaild en die zei de console te hebben getest en geen problemen te hebben gehad.

Vervolgens heb ik de fabrikant van de monitor gebeld en die heeft mij de monitor op mijn pc laten testen en deze deed het alleen met D-SUB en DVI-D, met HDMI gaf deze ook geen beeld.
Dus de telefoniste zei dat waarschijnlijk de interface of mainboard stuk is.
Ik heb vervolgens verloopstukken gekocht van HDMI naar DVI-D maar ook met deze kreeg ik op beide consoles geen beeld.

Toen heb ik een nieuwe monitor besteld en deze ook getest op alleen mijn xbox one en pc omdat ik weet dat deze het deed. maar zelfs met de nieuwe monitor krijg ik geen beeld.
De monitor ziet wel dat er een kabel is aangesloten maar geeft aan "geen signaal". ik heb nu dus geen idee wat er stuk is en wie ik de schuld moet geven:
De verkoper, de fabrikanten van de monitoren of mijzelf.

Ik heb de eerste keer de HDMI kabels aangesloten terwijl de monitor aan stond maar de HDMI kabel is gemaakt zodat dit niet uitmaakt.
Maar voor de zekerheid heb ik dit niet gedaan met de nieuwe monitor en alsnog deed deze het ook niet.
Ik zou dus wilen weten of iemand weet wat er stuk zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen.
De verkoper heeft wel aangegeven dat ik de xbox 360 terug kan sturen en dat hij er dan naar zal kijken maar dan heb ik als nog 2 monitoren en een xbox one die geen beeld geven.

ps: ik heb 4 HDMI kabels getest en de kabels naderhand bij de BCC getest of deze het deden en de kabels zijn goed dus daar ligt het niet aan.

Edit moderator: bericht bewerkt i.v.m. taalfouten en verbetering van de leesbaarheid.

Reinier

Soms, maar lang niet altijd, maakt de volgorde waarin je de apparaten aanzet, verschil.
Dat wil zeggen:  eerst de xbox, dan scherm of andersom.
Dat heeft te maken met de zgn. HDMI handshaking, dat is de communicatie tussen de apparaten waarbij data ( resolutie, kleurstelling etc ) wordt uitgewisseld.
Sommige apparaten kunnen daar erg gevoelig voor zijn, mediaspelers bijv.

Ik zou een poging wagen om de xbox one op een tv aan te sluiten i.p.v. een monitor, kies dan uiteraard wel de juiste HDMI ingang op de tv.
Wel of geen beeld..?

SMF spam blocked by CleanTalk