Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Windows 10 loopt vast bij installeren updates

Gestart door rutrecht, donderdag 08 maart 2018, 17:59:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rutrecht

Hallo,

Op de PC bij een kennis loopt de Windows update (zowel Windows zelf als beveiligingsupdates) standaard vast bij 81%. De PC is hierdoor al een hele tijd niet geupdated (windows 10 versie 14393), en dat lukt dus ook niet op de reguliere manier.

Om Windows toch weer te updaten naar de meest recente versie was ik van plan om Windows 10 installatie te downloaden van de Windows website, deze op een USB stick te zetten en zo een nieuwe versie van Windows op de PC te zetten.

Maar nu mijn vragen:

  • Is dit de juiste manier om dit probleem te verhelpen?
  • Kan dit ook met behoud van bestanden? De kennis wil geen schone installatie van Windows :)

Alvast bedankt!

Groet, R

Reinier

Ja, dat is de juiste manier.
Indien je Win 10 download via de "hulpprogramma"-knop op deze pagina heb je de meest recente versie van Win 10.

Volgens mij wordt v14393 van Win 10 niet langer ondersteund en verbaast het mij niet dat de update vastloopt.

Indien je een installatie usb-stick maakt zoals je zelf aangaf ( is dezelfde pagina als mijn link overigens ) kun je volgens mij geen "upgrade" uitvoeren maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij wordt er gewoon de reguliere setup uitgevoerd maar dat zie je vanzelf, heb dat nl. nooit geprobeerd of dat mogelijk is met behoud van bestanden.

Hoe het ook zij, er wordt in feite een complete her-installatie uitgevoerd, met of zonder behoud van bestanden.
Dit kun je achteraf zien omdat er dan een map Windows.old op de C-schijf zichtbaar is.
Deze kun je na afronding van de installatie verwijderen.
Controleer na herstart in Apparaatbeheer nog even of alle stuurprogramma's correct zijn geïnstalleerd en er dus geen uitroeptekens staan..

SMF spam blocked by CleanTalk