Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

W11 Externe schijf

Gestart door MetalMike, zondag 30 januari 2022, 16:02:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MetalMike

Tot nu toe loopt het voor geen meter, steeds als ik "Regenerate" wil doen of de schijf selecteer en "Start progress" , slaat de boel weer vast. net als ik steeds heb met de Verkenner. Ik blijf proberen hoor, stug volhouden...

Jurjen

Helaas is het blijven proberen, er is namelijk geen andere oplossing.
die schijf is namelijk gewoon defect  :schater:

Gerrit


MetalMike

Ik zit nu eindelijk in het programma. Pre scan deed ik eerst, maar dat ging zo t*ng traag. Ik doe nu gewoon de normale scan zonder repair. Neem omdat ik maar 1 sector kan repareren, ik moet kiezen dat gaat worden? en doe doe ik dat? kan het evt met latere versies zo zijn dat ik nog andere sectoren kan herstellen?

Yep zeker weten, ik schater niet (is om te janken :p ), maar het is idd wat het is...

MetalMike


Jurjen

Nou, er staat een niet corrigeerbare sector op jou screenshot, als je sws die sector repareert, waarschijnlijk doet hij dit automatisch.
Dan eens kijken wat de schijf dan doet.
Als het natuurlijk mogelijk is, het slagend percentage is natuurlijk niet 100%.
Nee, 1 sec is free, want dit is een gratis versie.
dus voer die scan uit met repair.  :icon_good:



MetalMike

Gedaan en afgerond. Gereboot eventjes, daarna schijf weer aangesloten. Eh eigenlijk hetzelfde euvel, verkenner reageert niet of nauwelijks (het herkennen van de schijf)  totdat ik hem ontkoppel en weer aankoppel. Dat lijkt dan wel een tikje sneller te gaan heb ik het idee, maar de wens kan de vader van de gedachte zijn. De keer erna liep 'ie ook weer vast.

Bij de Disk Drill, was daar ook niet een repareer mogelijkheid, of is er wat anders!? Of wegbrengen naar een "pc-dokter"?

MetalMike

Dit gaf de scan nog wel aan. Maar dat kan ook promotie zijn voor het eigen product vermoed ik?


Gerrit

draai deze disk tool van wd  deze kan uw schijf controleren en repareren, dit omdat er op de schijf een partitie genaamd "element"zit waaruit hij kan putten.
de schijf heeft geen "geheugen"vandaar dat andere tools hier niets mee kunnen.
en dat was dus de link die ik gaf

derkdejong

wel en niet in de verkenner: reset eerst je usb-poorten eens:
- koppel alle usb-apparaten af
- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer
- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.
- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken
- werk zo alle usbvermeldingen af
- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.
- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.
(nb: soms wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.
dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Jurjen

Wel, niet in de verkenner heeft te maken omdat die schijf defect is.

@derk wat is de nut van poorten "resetten" met een schijf die bad sectors heeft?  :read4:

MetalMike

Ik ga dit straks later of anders morgen allemaal even weer bekijken, moet helaas vandaag een afspraak in het ziekenhuis (buiten mijn woonplaats) aflopen. Weinig tijd dus.

Vraagje nog aan Eskimo:
Kan er met die andere tool die je gaf, Disk Drill ook niet hersteld worden? En zo nee, is het wegbrengen naar een pc dokter ofzo de betere optie dan? Of is dat even duur als die HDD Regenerator te tool kopen (en is dat verstandig)? Wil echt super graag mijn muziek terug.

Tot laters en dank voor de hulp iedereen!

Jurjen

#27
Je kunt met diskdrill een kopie maken van de schijf, mocht je hem zien, en een kopie kunnen maken. zou je dit zeker kunnen proberen!
Dit is gratis/onbeperkt.
Daarnaast kun je data herstel doen, dan zoekt hij dus alle data op de schijf, enkel is dit maar tot 500mb gratis, daarna zul je moeten betalen. want ja alles kost geld  :schater:
Wat dus 97 euro kost... :nee2:
nou als je redelijk veel muziek hebt, en goede kwaliteit hebt, ga je het daarmee nooit niet redden. 

De software die gerrit stuurt, kan ik niet testen/bekijken omdat ik geen WD schijf heb.
maar je zal hier eens na kunnen kijken.

Wel is er deze LINK waar wat software tussen staat waar meer mogelijk is zoals Recuva.
Daar schijn je data onbeperkt te kunnen recoveren.  :eusa_dance:


MetalMike

Ik ga morgen weer aan de gang ermee (net pas thuis). Ik heb een externe schijf (vrij nieuw) die ik dan maar leegmaak en upload in een cloud, zag bij Stack (TransIP) 2 TB voor 10 Euro in de maand. Als voorlopige oplossing. De lege schijf hoop ik dan te kunnen gebruiken voor eventuele "geredde" files van de kapotte disk.
Morgen ben ik nog een vrij plus weer en fruitig om de opties na te lopen, ook die van Gerrit.
97 Euro is idd veel geld, HDD Regenerator was +/- 60 meen ik. Zou nog een laatste optie kunnen zijn ipv naar een winkel. Als ik de poen had zou ik zo doen hoor, begrijp dat alles geld kost, ben echt geen krent. Maar wat moet dat moet, helaas maar een beperkt budget.

MetalMike

Overigens had ik deze nog niet gepost zag ik, beetje dom.


SMF spam blocked by CleanTalk