Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Critical Process Died

Gestart door MichaelStam, dinsdag 18 januari 2022, 21:51:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaelStam

Mijn PC heeft het begeven,dat wil zeggen.. ik krijg de melding "Critical Process Died",

Bij de keuze opnieuw opstarten of geavanceerde opties haalt "opnieuw opstarten" niets uit. Hij herstart wel, maar komt steeds terug naar dezelfde stand. Kies ik voor "geavanceerde opties" dan Is optie 1 doorgaan naar windows 10 een optie die niets oplever. Bij probleem oplossen en de geavanceerde opties is Opstartherstel  niet mogelijk. Ook updates verwijderen is niet mogelijk en geeft hij de melding dat herstel niet mogelijk is. Systeem herstel met een herstelpunt kent geen 1 herstelpunt en is ook niet mogelijk. Omdat er helaas een aantal bestanden op staan waarvan ik geen backup tot mijn beschikking hebt, wil ik liever niet kiezen om een schone installatie te doen. Een systeemkopie op de computer kan niet worden gevonden geeft hij aan. Is er iemand die wellicht nog een optie kent om  dit te herstellen? Mocht dit niet lukken, dan lijkt me wellicht het beste om een nieuwe Samsung EVO Plus naast de huidige te plaatsen en daarop een nieuwe Windows versie te installeren. Maar als dat niet nodig, dan liever niet natuurlijk  :emo:

Gerrit

u kunt ook kiezen voor een reparatie.
als u de pc opstart met behulp van een usb stick met windows
krijgt u de keuze om een reparatie uit te voeren deze mogelijkheid zou ik eerst kiezen.
daarna kunt ook eventueel kiezen voor een installatie met behoud van bestanden mocht bovenstaande niet lukken
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
hoor de afloop wel :icon_good:

Jurjen

Kun je ook niet in safe mode komen?  :icon_o_O:

MichaelStam

#3
Citaat van: Eskimo op woensdag 19 januari 2022, 08:16:44
Kun je ook niet in safe mode komen?  :icon_o_O:
Hallo Gerrit, als ik dat kies gaat hij weer automatisch terug naar het keuzescherm "Kies een optie" met doorgaan, een apparaat gebruiken, probleem oplossen de pc uitzetten. Ëskimo, helaas dat gaat ook niet meer.

Gerrit

dan gaat u eerst eens kijken in de eerste stap uw bios of de schijf daar zichtbaar is cq alszijnde bootschijf aangemerkt is.
hoor weer van u :icon_good:

MichaelStam

Bij de boot staat bij Boot option #1 Windows Boot Manager (Samsung SSD 970 EVO Plis 500GB)
Bij Boot option #2 staat Samsung Boot Manager 970 EVO Plus 500GB.

Gerrit

u krijgt toch ook de cmd optie inbeeld?
ik bedoel het zwarte scherm met de knipperende c:
start u pc op vanaf de usb stick
open het systeem dmv het zwarte scherm
type dan
c:
druk op enter
u ziet dan de knipperende c:
type het volgende commando
sfc /scannow
druk op enter
en duimen of het programma start
hoor uw relaas wel :icon_good:

MichaelStam

Hallo Gerrit,

Nadat de 100% voltooid is krijg ik de melding: "Windows Resource Protection could not perform the requested operation".

Gerrit

hij kan dus niet schrijven naar het cbs log vervelend
ik begrijp dat hij nog niet wil opstarten en u weer het bekende blauwescherm krijgt.
dan gaan we eens kijken of hij wil opstarten van de tweede boot schijf van samsung
hoor het weer van u :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk