Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Mijn laptop (ideapad 520) ziet mijn tv niet

Gestart door Ericra, vrijdag 21 mei 2021, 18:35:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

Dat is een oude driver...
De nieuwste is deze.
Ik betwijfel echter of deze het probleem gaat oplossen, op internet zijn er erg veel Ideapad gebruikers die over detectie-problemen klagen bij gebruik van zowel verschillende monitoren als tv's.
Blijkbaar gaat het om een bekend probleem bij de Lenovo Ideapad's...
* Bij een enkeling helpt het als de BIOS / UEFI wordt ingesteld op UEFI indien deze op "Legacy" staat maar dat zal bij de meeste gebruikers niet zo zijn..

Ericra

Ok, die driver heb ik op gehaald, ik neem aan dat ik die veilig kan openen en instaleren? De BIOS kom ik niet aan, een foutje is daar snel gemaakt.

Reinier

Ja, die kun je zonder risico installeren, deze driver komt direct van de support van Lenovo.
Succes  :icon_good:

Ericra


Ericra

Helaas ben ik nu al het geluid op de computer kwijt, herstel punten stond uit geschakeld dus ik kan niet snel terug naar gisteren, ik weet even niet wat ik moet doen.

Ericra

Ik was de trouble shooter aan het gebruiken voor het geluidsprobleem en kijk eens wat ik tegen kwam, niet alleen ziet hij de tv het is zelfs als default gezien.


Ericra

Door de computer weer als default aan te vinken heb ik mijn geluid weer terug, dus dat is opgelost. Hoe kan opeens de tv het default apparaat zijn terwijl de laptop vol houdt dat hij hem niet kan zien??

Reinier

Dat komt waarschijnlijk door de CEC communicatie via het HDMI protocol..
Zie je de tv ook niet in het Nvidia Control-panel..?

Ericra

Ik heb geen Nvidia control panel, ik heb geen Nvidia op deze computer. Ik heb dat gedaan, control panel, large Icons, etc maar daar staat geen Nvidia control panel bij.

Gerrit

klopt uw uitvoering heeft geen extra videocard.
zoals u gemerkt heeft ziet u opeens uw scherm heeft u gebruik gemaakt van de "FN"toets en ter gelijk de schermwissel toets al ingedrukt op uw lenovo toetsenbord?
want dat is de crux vermoed ik

Ericra

Kan zijn maar ik denk dat het Nvidia verhaal in de driver update zit die ik net geïnstalleerd heb, hoewel die niet past op mijn laptop heeft die wel de tv gezien. Dus misschien kunnen we dat op een of andere manier gebruiken.

Reinier

Nee, dat gaat het niet worden.
Deze laptop beschikt alleen over een geïntegreerde grafische chip in de processor, de Intel HD 620 en die is niet van Nvidia.
Begrijp ook niet helemaal waar deze Nvidia installer vandaan komt.
Eerst maar eens proberen wat @Gerrit opmerkt, de Fn-toets...

Ericra

De fn knop samen met F4. Het enige dat er gebeurt is dat de text in de adresbalk blauw wordt, verder niets. Ik krijg niet het beeld met de twee monitoren en de lijst met opties. :icon_confused:

Reinier

Tja, voor mij houdt het op, ik zou niet weten hoe nu verder. :redface: :redface:
Het blijkt wel een Lenovo euvel gezien deze Google resultaten.

Misschien dat @Gerrit nog een oplossing heeft...?

Ericra

In ieder geval hartelijk dank voor de moeite, als Lenovo zelf niet met een oplossing kan komen had u eigenlijk geen kans van slagen.  :respect:  :BeerChug:

SMF spam blocked by CleanTalk