Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Mijn laptop (ideapad 520) ziet mijn tv niet

Gestart door Ericra, vrijdag 21 mei 2021, 18:35:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ericra

Ik heb beide apparaten aan staan, een HDMI kabel aangesloten maar de laptop ziet de tv niet. Ook de apparaat detecteren functie helpt niet. Vast makkelijk op te lossen maar voor mij een raadsel. :icon_eek1:

Reinier

Wat voor laptop ( merk en type- / modelnummer )..?
Welke Windows-versie...?
Welke tv ( merk & type- / modelnummer )...?

Zonder deze info is het niet mogelijk om ook maar iets zinnigs op te merken.

Ericra

#2
Hallo Reinier, daar ben ik weer.  :redface:  Het is een Lenovo ideapad 520, windows 10 geheel up to date, tv is een LG van een jaar of 10 oud, flat screen, model nummer 32L S3400- ZC

Reinier

Heb je intussen ook een andere HDMI kabel geprobeerd..?
Ook in het tv-menu gekeken of je de source ( bron ) goed hebt ingesteld..?
Deze tv ken ik niet maar normaliter vindt het schakelen naar de juiste ingang automatisch plaats als er een apparaat wordt gedetecteerd via het HDMI-CEC protocol.

Soms hangt het af van de volgorde waarin je de verschillende apparaten aanzet.
In dit geval zou ik eens proberen om eerst de tv aan te zetten en daarna pas de laptop, wellicht helpt dat.
Zo niet, dan even andersom proberen, dus eerst laptop, daarna tv aanzetten..?

Ericra

ok, geprobeerd. Ik heb de indruk dat zowel de tv als de laptop elkaar niet kunnen zien. Alles is wel goed aangesloten.


Ericra

Nee, helaas, daar kom ik ook niet verder mee. Kan het aan een HDMI driver liggen?

Reinier

Normaal gesproken komt dat nooit voor, als alle moederbord drivers up-to-date zijn en ook het stuurprogramma voor je IGPU ( Intel HD 620 ) is up-to-date, dan zou het moeten werken..
Draai anders de proefversie van AVG Updater eens en update alles wat deze aangeeft..?
https://www.avg.com/nl-nl/avg-driver-updater#pc

Ericra

Nog een met de naam verouderd apparaat die er niet bij staat.

Ericra


Ericra


Reinier

En, alles ge-update of nog niet...?
Heb je ook in Apparaatbeheer gekeken of er vraag- of uitroeptekens staan betreffende ontbrekende drivers..?

Ericra

Apparaat beheer zegt dat alles correct werkt. Kan ik het via een USB poort proberen, dus een adaptor van HDMI naar USB en dat proberen?

Reinier

Ik neem aan dat je net andersom bedoelt, van Usb naar HDMI....?
Proberen kun je het altijd maar geen idee of dat werkt / gaat werken...
Heb totaal 0,0 ervaring met dit soort converters omdat ik ze zelf nooit nodig gehad heb.

In elk geval zal zo'n converter een stuk software nodig hebben om van een usb signaal een echt HDMI signaal te maken want je tv kan dat niet.
Op de tv kun je geen converter software of anders installeren, daar ben je gebonden aan de gebruikelijke standaarden voor weergave.
Je moet er dus op voorhand zeker van zijn dat er zulke software wordt meegeleverd.!

Daarbij nog de opmerking dat GOEDKOOP meestal duurkoop is, dus prul voor weinig van Alibaba of AliExpress zal meestal niet werken en je geld kun je naar fluiten.

Ik zou niet weten wat je anders nog zou kunnen proberen..

P.S: Wat is het versienummer van de op jouw laptop geïnstalleerde Intel HD Graphics Driver ? ( graag versienummer en release-datum )..?

Ericra

Intel UHD Graphics 620  Datum 28.2. 2018

Stuurprogramma versie  23.20.16.4973

Hopelijk heb je daar iets aan

SMF spam blocked by CleanTalk