Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

2 geluidskaarten

Gestart door Wolfke, zondag 18 april 2021, 19:46:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wolfke

absoluut gene hollander, slechtziend is al erg genoeg.
't is maar dat ik die kaart gratis kan krijgen om te testen, vandaar dat ik niks anders ga kopen.

Reinier

Testen kun je zo'n kaart altijd maar het zal vrijwel zeker een nutteloze actie blijken want ik ben er vrijwel zeker van dat de geluidskaart niks met jouw probleem te maken heeft.
Net als @Gerrit denk ik eerder aan ontbrekende of verouderde drivers.
Ik zou dus die updater installeren en uitvoer die @Gerrit eerder voorstelde. :icon_good:

Wolfke

#17
ik heb die AVG updater geinstalleerd en gedraaid.
4 drivers waren verouderd.
Ik heb ze alle 4 upgedate en nu heb ik problemen.
Ik krijg de melding dat er geen of een slechte driver geinstalleerd is voor mijn videokaart en ik een goede moet zoeken en installeren.!
Volgende drivers zijn upgedate:
- AMD radeon HD 7560D (-> dit is inderdaad mijn videokaart)
- AMD high definition audio device
- AMD SMbus
- Realtek Pcie controller

En nu??? :redface: :redface:

ik heb de PC verschillende keren herstrt maar krijg steeds hetzelfde.
Ook mijn vergrotingsprogramma (Supernova) geeft problemen

Wolfke

Zie bijlage, dit is de foutboodschap van mijn vergrotingsprog.


Wolfke

ik zal deze installeren, wel kras dat AVG updater wel degelijk mijn kaart update.
Kan ik ergens zien welke versie er nu geinstalleerd is?
Misschien is dat wel dezelfde?

Wolfke

driver geinstalleerde en ik denk dat ik terug bij het begin ben: AVG Driver Updater nog eens laten scannen en die geeft terug dat mijn videokaart-driver verouderd is.
Ik zal nu nog eens een filmtest laten lopen....

Wolfke

Eerste testen zijn goed: PC blokkeerde niet meer. Fingers crossed!
Dus... mijn driver zal corrupt geweest zijn en die AVG Updater zal ik niet meer laten updaten, want dan is het helemaal om zeep.
Bedankt voor de hulp.

Reinier


Wolfke

Valse hoop!
Daarjuist PC geblokkeerd na kijken filmpje op Youtube.
Het heeft dus allemaal niet geholpen.

Reinier

Wil je eens WhoCrashed draaien en de log daarvan hier plaatsen..?

Wolfke

heb ik al een paar keer gedaan Reinier, het recentste crash-report is iets van in 2020.
In de logboeken staat alleen dat de vorige afsluiting onverwachts gebeurde.

Raar allemaal want ik had gisteren overdag verschillende keren, als test,een film laten lopen zonder blokkeren.
de recentste driver van mijn kaart dateert nog van vóór win10, misschien is dat de reden dat het wel geen probleem geeft onder Ubuntu en alleen onder Win10.

Het heeft er allicht niets mee te maken, maar ik had een tijdje voorheen alle Temp files gedelete. (%temp% en deze van Windows), want door dat regelmatig blokkeren, waren er dat wel een groot aantal (+3400).

Ik ga er niet veel meer aan prutsen, voorlopig via ubuntu films en Vrtnu bekijken en toch ooit eens proberen met een andere kaart (tip van mijn pc-leveranvier)

Wolfke

na maanden toch nog eens instellingen win10 bekeken en dacht het gevonden te hebben: Energiemodus op beste prestaties gezet (stond in de helft).
Helaas, het mag niet zijn: PC blijft blokkeren bij kijken filmpjes.
terug naar ubuntu. :icon_confused:

Jurjen

De pc zit dus vast na 15/20 min als je onder anderen youtube kijkt.
Een andere geluidskaart heeft hier inderdaad niets mee te maken, en is niet de oplossing.
Blijft de pc niet hangen als je andere dingen doet? zoals gewoon webbrowsen? games?

Kun je opdrachtprompt openen als administrator?
Als je bij de taakbalk op zoeken klikt, en cmd intypt, dan rechtermuisknop als administrator uitvoeren.  ​
vervolgens typ je  sfc /scannow
De pc scant nu naar fouten in windows en repareert indien nodig.

Zou je daarna nog eens kunnen testen?

Wolfke

PC blokkeert anders nooit. Ik speel wel geen games.
I zal je tip eens proberen maar zitmomenteel met een oog-probleem.

SMF spam blocked by CleanTalk