Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Waarom zijn tussentijds gemaakte back-ups Windows 10 niet zichtbaar? Oplossing?

Gestart door Dolphin55, donderdag 01 april 2021, 04:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolphin55

Voor mij werd het ook onoverzichtelijk, daarom ben ik helemaal opnieuw begonnen, zie 4 bijlagen.

Van de harde schijf C: en de D: -schijf opnieuw een back up gemaakt. De andere van gisteren verwijderd.

Dus niets meer gedaan met de ingebouwde Windows back up methode.

Ik hoop, dat ik het nu goed gedaan heb... : :biggrin1:

De 1ste back up duurde ongeveer een half uur, de tweede zo'n 2 ½ uur. Is er geen manier om deze tijd te verkorten als ik elke week een back up wil maken?




Reinier

De benodigde tijd is uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid data op de betreffende schijf.
Hoe meer data, hoe langer het duurt voor de backup klaar is.
Daarnaast wordt de data in de backup ook nog gecomprimeerd zodat de uiteindelijke backup-image veel kleiner is dan de data op de originele schijf ( dit om schijfruimte te besparen ).

De enige manieren om deze tijd in te korten zijn het maken van een incremental back-up of differential backup.
Dat houdt in dat je in 1e instantie een volledige backup maakt en daarna worden aan deze volledige backup alleen de wijzigingen toegevoegd t.o.v. van deze backup.
Dit houdt in dat een incrementele backup / differential backup veel sneller is omdat er slechts een kleine hoeveelheid hoeft te worden verwerkt.
Hierdoor wordt de backup dus ook nauwelijks groter in schijfruimte gebruik.

Echter:  het maken van zo'n incrementele backup is in de Free-versie van Macrium niet mogelijk, daarvoor is de Home versie vereist en die kost $ 63,=
Ook Minitool kan dit niet in de gratis versie,

Hier wordt echter wel overzichtelijk en begrijpelijk het verschil uitgelegd met ook duidelijkheid t.o.v. de benodigde herstel-tijd in geval van problemen:
https://www.minitool.com/backup-tips/incremental-vs-differential-backup.html

Dolphin55

Duidelijk.

Ik ben weer heel wat wijzer geworden.

Dank voor je tijd en vooral voor je geduld.

SMF spam blocked by CleanTalk